جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اشتری

حوزه/ فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال هم با دل و جان و علاقه پای کار هستیم و ناجا بر حسب وظیفه و نیاز در خدمت زائران اربعین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، سردار حسین اشتری، در جلسه ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه خدا را شاکریم که امسال هم توفیق پیدا کردیم خادم زائران ابا عبدالله الحسین (ع)  باشیم از تعامل و مشارکت همه مسئولان استانی، سازمان ها و نهادهای مختلف با نیروی انتظامی به منظور تسهیل در تردد زائران تقدیر کرد.

وی گفت: امسال هم با دل و جان و علاقه پای کار هستیم و ناجا بر حسب وظیفه و نیاز در خدمت زائران اربعین خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت زائران اربعین از مرز مهران عبور می کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه بازگشت اکثر زائران از مرز مهران است، بایستی آمادگی ما بیش از پیش باشد.

سردار اشتری گفت: امنیت زائران برای ما بسیار مهم است و جا دارد از عزیزانمان در سپاه، ارتش، دستگاه قضائی و سایر دستگاه های متولی امنیت که ما را یاری کرده اند، تقدیر و تشکر کنم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: بحث تردد زائران، از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین بایستی مراقبت لازم انجام شود تا خدای ناکرده زائری آسیب نبیند.

وی به نقش تاثیر گذار موکب داران در کمک به نیروی انتظامی اشاره و عنوان کرد: تسهیلات لازم برای تردد موکب داران در مرز بایستی ایجاد شود.

فرمانده ناجا، موضوع پارکینگ ها را مهم و اساسی دانست و تصریح کرد: گرچه مسئولیت آن با سازمان های دیگر است اما مراقبت از اموال مردم باید به صورت ویژه از سازمان های متولی مطالبه گری شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور، انضباط داخل شهر مرزی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بایستی سعی شود، هیچ مشکلی برای شهروندان و زائران به دلیل بی نظمی به وجود نیاید.

فرمانده ناجا گفت: خوشبختانه مردم همکاری بسیار خوبی دارند اما تأکید می کنم به هیچ کسی بدون مجوز اجازه عبور از مرز را نخواهیم داد.

وی گفت: برای مشمولان نیز امسال تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته ایم و این عزیزان می توانند در مرزهای چهارگانه این تسهیلات برای عبور از مرز را دریافت کنند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه بایستی در کنار سازمان های مختلف قرار بگیریم تا مردم کمتر دچار زحمت شوند، گفت: از ابتدای محرم تا کنون به صورت تدریجی زائران برای زیارت عتبات از کشور خارج شده اند اما در برگشت این حجم مسافر طی ۳ تا ۴ روز قصد بازگشت به کشور را دارند لذا بایستی آمادگی ما دو چندان باشد تا کام مردم عزیز تلخ نشود.

لازم به ذکر است، در ابتدای این جلسه استاندار ایلام سلیمانی دشتکی، ضمن تقدیر و تشکر از حضور سردار اشتری،   از زحمات نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در ابتدای جلسه، سردار فتحی زاده، فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گزارشی کامل از اقدامات صورت گرفته تاکنون را ارائه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha