جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: ان شاء الله اربعین امسال اربعینی سرنوشت ساز برای آزادی قدس شریف خواهد بود و وظیفه ما در این مراسم این است که با بصیرت و هوشیاری عمل کنیم.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی عصر امروز در نشست جمعی از مدیران و معاونین مدارس علمیه کردستان که در مدیریت حوزه استان برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: دشمنان وحدت جهان اسلام و کشورهای مرتجع منطقه مانند آل سعود در این روزها تحرکات بسیاری داشته اند تا حماسه اربعین شور و شعور همیشگی خود را نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زوار اربعین امسال باید بسیار هوشیارتر از سالهای گذشته باشند، گفت: ان شاء الله اربعین امسال اربعینی سرنوشت ساز برای آزادی قدس شریف خواهد بود و وظیفه ما در این مراسم این است که با بصیرت و هوشیاری عمل کنیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: بی شک دشمن برای روز بزرگ اربعین برنامه ها و توطئه های ننگین بسیاری در دستور کار دارد، ولی شک نداریم که دشمن شناسی و عشق به اهل بیت علیهم السلام تمام این توطئه ها را خنثی می کند.

دریایی در ادامه با اشاره به ضرورت حضور حداکثری طلاب و روحانیون در راهپیمایی اربعین حسینی امسال، اظهار کرد: امسال گروه ها و فرقه های دین ستیز و سکولار در بین زائرین اربعین حسینی حضور خواهند داشت و هدفی جز شستشوی فکری عاشقان و رهروان اهل بیت علیهم السلام ندارد، لذا اگر در بین زائران، روحانی، مبلغ دینی و طلبه باشد، فعالیت این جریان های منحرف نه تنها کم می شود، بلکه به حاشیه رانده می شوند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه استان کردستان افزود: خوشبختانه در سال های اخیر خیل عظیم عاشقان سیدالشهدا به زیارت بارگاه ملکوتی اباعبدالله الحسین علیه السلام مشرف می شوند و به برکت وجود این بزرگوار هیچ مشکلی برای زائرین پیش نمی آید و امسال نیز شک نداشته باشید که تمام توطئه های دشمنان به قدری بی ارزش است و هیچ تاثیری در مسیر حرکت این خیل عظیم عاشقان اربعین نخواهد گذاشت.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: از طلاب، روحانیون و اساتید مدارس علمیه استان کردستان درخواست داریم که در طول مسیر حرکت به سمت کربلای معلی به صورت منظم از وضعیت همدیگر اطلاع داشته باشند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی بتوانند در کمترین زمان ممکن خود را به یکدیگر برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha