پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 867415
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
دوره تربیت مربی کودک با رویکرد اسلامی در بندرعباس

حوزه/معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: دوره تربیت مربی کودک با رویکرد اسلامی ویژه خانواده های طلاب و عموم بانوان برگزار شد.

راضیه سلطان عباسی ندوشن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان گفت: به مناسبت هفته ملی کودک دوره تربیت مربی کودک با رویکرد اسلامی با حضور 30 نفر داوطلب در مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت مهدکودک ها و تاثیر زیاد آن ها بر تربیت کودکان، افزود: مهدکودک‌ها که در شهر بنیاد فکری کودکان را شکل می‌دهند باید با اجرای برنامه هایی مطابق با فطرت انسانی کودکان به تربیت نسلی مهدوی اقدام کنند.

استاد حوزه خواهران با استناد به منویات 30 سال قبل امام خمینی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اسلامی، مبنی بر اینکه «دبستان را دریابید که دانشگاه دیر است»، گفت: با تامل در این کلام به اهمیت توجه به تربیت کودکان در زمان کودکی مشخص می شود.

وی با تاکید بر اینکه اسلام نیز توجه خاصی به مسئله تربیت از زمان کودکی دارد، تصریح کرد: طبق آموزه های اسلامی، کودکان باید از سن چهار سالگی، آموزش‌های دینی و آنچه مطابق با فطرت آن ها است فرا گیرند و نکته مهم اینکه آموزش ها باید همراه با بازی و سرگرمی و جذابیت انجام شود و در سن پنج سالگی نیز فرزند با نماز خواندن در کنار مادر، خودشناسی و خداشناسی را فرا گیرد.

عباسی ندوشن افزود: به دلیل اهمیت دوره ی کودکی، مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان با هدف تربیت مربیان توانمند اقدام  به برگزاری دوره های تربیت مربی کودک کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره چهارمین دوره و با حداقل هزینه ها برگزار می شود، خاطر نشان شد: دوره ی تربیت مربی کودک به مدت چهار روز در دو نوبت صبح و عصر با موضوع های هوش اخلاقی، طرح درس با رویکرد قرآنی، سواد رسانه ای و اوریگامی(کاغذ و تا) برگزار شد که با استقبال زیادی از جانب مخاطبان همراه بوده است.

استاد حوزه خواهران با بیان اینکه در پایان دوره به مربیان مدرک پایان دوره ارائه خواهد شد، افزود: موضوع های روانشناسی و مادر و کودک در دوره‌های بعدی، اضافه خواهد شد و مدیریت استانی آمادگی اعزام مربیان متخصص به دیگر شهرهای استان را نیز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha