جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که اربعین مظهر قدرت اسلام و اهل بیت(ع) است، گفت: هر چه شکوه اربعین بیشتر باشد اضطراب و رعب در دل دشمنان خدا همچون آمریکا و اسرائیل بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار سرهنگ مرتضوی کیا، فرمانده یگان ویژه اربعین نیروی انتظامی بیان کرد: توفیق بسیار بزرگی است که در کنار مراسم پیاده روی عظیم اربعین حسینی مردم را همراهی می‌کنید و امنیت این مراسم را حفظ می‌کنید.

وی افزود: در روایات فراوان وارد شده که اگر انسان یک لیوان آب دست تشنه‌ای بدهد و خدمتی کند از اجر دنیوی و اخروی بهره مند می شود، به ویژه در بحث اربعین حسینی که تنها بحث خدمت به مردم مطرح نیست، بلکه خدمت به اهل بیت(ع) موضوعیت پیدا می کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که امروز اربعین برای اسلام نمادی شده و محلی برای اظهار قدرت اسلام شده است، ادامه داد:  امروز قدرت اهل‌بیت(ع) در مراسم اربعین تجلی پیدا می‌کند و خدمت در اربعین خدمت به اهل‌بیت(ع)، اسلام و امام حسین(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کار شما و مجموعه تان با چند عنوان طرف است و عناوین متعدد در آن وجود دارد، خدمت به مردم، اسلام، اهل‌بیت و خدمت به خود امام حسین(ع) و هر یک از این ها آثار مستقل و مفصلی دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این که امروز نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی جوهرش با گذشته بسیار فرق کرده است، و این بسیار مهم‌ است، گفت: امروز نیروهای انتظامی ما  با خدای تبارک و تعالی و امام زمان(عج) معامله می کنند، در حالی که زمان قدیم پلیس یا نیروی انتظامی نه برای مردم کار می‌کرد و نه برای خدا؛ بلکه فقط برای حکومت طاغوتی غیرمشروع پهلوی کار می‌کرد.

وی افزود: پلیس در زمان طاغوت حامی حکومت و حکومتی‌ها بود، اما امروز پلیس حامی نظام جمهوری اسلامی و مردم است و خودش را در مقابل خدای تبارک و تعالی مسئول می‌بیند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: این که امروز نیروی انتظامی با شوق و رغبت و با انگیزه در قضیه اربعین وارد می شود ریشه در همان اصل مسئولیت نسبت به خدای تعالی دارد.

وی با بیان این  که باید تلاش کنیم عمر ما مرتع برای دنیای ما و شیطان نباشد و از لحظه لحظه عمرمان برای خدمت به مردم، به دین خدا و اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم، ادامه داد: در این وادی هر چه انسان با اخلاص و انگیزه بیشتر وارد شود، ائمه(ع) نیز به او عنایت خواهند کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: خدمت به زوار اربعین حسینی توفیقی است که فایده و اثر آن شامل حال خود فرد، خانواده او می شود و برای آیندگان از نسل او نیز مفید خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم امسال شکوه اربعین چندین برابر سال قبل بوده و یک درخشش خاص و ویژه داشته باشد که کفر و شیاطین را متزلزل و مضطرب کند؛ هر چه شکوه اربعین بیشتر باشد اضطراب و رعب در دل دشمنان خدا همچون آمریکا و اسرائیل بیشتر می‌شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha