پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
برنامه آموزشی «مقابله با قلدری دینی» برای دانش آموزان مسلمان در کالیفرنیا

حوزه/ شبکه غیرانتفاعی در کالیفرنیا، برنامه ای آموزشی با نام «سخنرانان جوان» برای دانش آموزان مسلمان مدارس ایجاد کرده و به آنان شیو ه های رویارویی با اسلام هراسی و آزار و اذیت دینی- نژادی را می آموزد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک شبکه غیرانتفاعی اسلامی در شهر سانیویل در ایالت کالیفرنیای آمریکا، یک برنامه آموزشی جدید راه اندازی کرده تا به کودکان مسلمان شیوه مقابله با آزار و اذیت و زورگویی مذهبی را بیآموزد.

برنامه آموزشی «سخنرانان جوان» سه سال پیش آغاز به کار کرده و هم اکنون برنامه آموزشی در کالیفرنیا و هفت ایالت مختلف ارائه می دهد. این درحالی است که اسلام هراسی در ایالات متحده در سال های اخیربه شدت افزایش داشته است.

سارا شهود ، دانش آموز ارشد دبیرستانی ، هنوز هم نخستین برخورد اسلام هراسی را زمانی که کلاس اول بوده به یاد می آورد.  

شهود که اکنون 18 سال دارد در این باره گفت: یک دختر رو به من کرد و گفت که من چون مسلمان هستم به جهنم می روم؟! من جوابی برای او نداشتم. آن زمان خیلی کوچک بودم و فقط ساکت نشستم.

وی معتقد است که سکوت و با قلدری و آزار و اذیت سر کردن تجربه غلطی است.

گفتنی است نزدیک به دو سوم (65 درصد) شهروندانی که ظاهر اسلامی شناخته شده دارند به مرکز تحقیقات پیو در سال 2017 گفته اند که حداقل در یک سال گذشته یک تجربه تبعیض مذهبی داشته اند.

انستیتوی سیاست گذاری و تفاهم اجتماعی ، یک شرکت تحقیقاتی که به مسائل آمریکایی مسلمانان توجه دارد ، در سال 2017 دریافت که مسلمانان حدود چهار برابر بیشتر از عموم مردم، نسبت به زورگویی علیه فرزندان شان در مدارس شکایت داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha