جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زندانیان بحرین

حوزه/ "دیده بان حقوق بشر" و انجمن "بحرین برای حقوق بشر و دموکراسی" روز گذشته در بیانیه ای مشترک اعلام کردند رژیم بحرین از درمان مورد نیاز زندانیان انقلابی ممانعت می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه سازمان "دیده بان حقوق بشر" و انجمن "بحرین برای حقوق بشر و دموکراسی" روز گذشته در بیانیه ای مشترک اعلام کردند رژیم بحرین از درمان مورد نیاز زندانیان انقلابی ممانعت می کند.

در این بیانیه "جو استورک" معاون مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و گفته است این امر حیات این زندانیان را به خطر می اندازد. وی محرومیت از درمان بصورت خودسرانه را به منزله "مجازات غیر قانونی" خوانده است.

در این بیانیه همچنین نسبت به وضعیت سلامت جمعی از زندانیان سیاسی مانند عبدالجلیل السنکیس از اساتید دانشگاه، حسن مشمیع رئیس جنبش حق، ناجی فتیل و علی حاجی از فعالان بحرینی و غیره ابراز نگرانی شده و تاکید شده است محرومیت زندانی از درمان برخلاف قوانین سازمان ملل در خصوص تعامل با زندانیان است.

انجمن بحرین برای حقوق بشر و دموکراسی نیز از هیئت های نظارتی (دولتی) بحرین خواسته است تا به وظایف خود عمل نمایند و در خصوص گزارش های خطیر سهل انگاری در درمان تحقیق به عمل آورند. این انجمن افزوده است غیاب موسسه های نظارتی فعال و مستقل باعث عدم مجازات تخلفات حقوقی شده و درحالیکه راه را برای فرار جنایتکاران از مجازات باز گذاشته زندانیان را همچنان در معرض انتقام جویی قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha