پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نوروزی

حوزه/ امام‌جمعه فاروج گفت: مقاومت در مقابل آمریکا هزینه‌بر است؛ اما به‌مراتب کم‌هزینه‌تر از مذاکره و حضور این مستکبر جهانی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی، امروز در نشستی با مسئولان این شهرستان، با اشاره به تداوم تهدیدها و تحریم های دشمنان علیه ملت ایران، اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز اشاره ‌کرده اند مذاکره و توافق با آمریکا به‌مراتب پرهزینه تر و دردسرسازتر از مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی این دولت مستکبر است.

وی افزود: قبول کردن حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه و دخالت این دولت در امور حکومتی کشورهای این منطقه سبب بروز مشکلات بیشتر می‌شود.

امام‌جمعه فاروج با اشاره به تهاجم نیروهای آمریکایی ها در سال 2001 میلادی به کشور افغانستان تصریح کرد: حضور آمریکا در کشور افغانستان نمونه‌ای از دخالت در امور حکومتی و به تشویش کشیدن امنیت کشورهای منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: دولت آمریکا با بهانهٔ از بین بردن تروریسم و برقراری امینت در کشو افغانستان وارد خاک این کشور شد؛ اما اکنون پس از گذشت 18 سال علاوه بر اینکه تروریسم در این کشور از بین نرفته بلکه گروهک‌های تروریستی جدیدی در افغانستان ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه بیشتر گروهک‌های تروریستی در افغانستان با حمایت و پشتیبانی مالی و تأمین تجهیزات نظامی کشور آمریکا ایجاد و سامان‌دهی می‌شوند تصریح کرد: بسیاری از گروهک‌های تروریستی کشور افغانستان و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه ازجمله طالبان، داعش و دیگر گروه‌های افراطی و انحرافی زیر نظر دولت مستکبر آمریکا در منطقه خاورمیانه تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش کشت مواد مخدر در کشور افغانستان در طول این سال ها، اظهار کرد: در گذشته در کشور افغانستان تنها شاهد کشت و فرآوری مواد مخدر سنتی بودیم اما پس از ورود دولت آمریکا در این کشور و دخالت در مسائل حکومتی این کشور، فرآوری مواد مخدر صنعتی در این کشور آغاز شد که به‌مراتب بسیار مخرب و زیان‌آورتر از مواد مخدر سنتی است.

امام‌جمعه فاروج در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به نیروهای انتظامی کشور لقب مجاهدین فی سبیل الله را داده و معتقد هستند که نیروهای انتظامی باغ شهادت را زنده نگه‌ داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال نیروی انتظامی «پلیس هوشمند، امین مردم» است خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی باید با توجه به این شعار در خصوص انجام‌ وظیفه و مقابله با جرم و بزهکاری و عواملی که امنیت جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند، هوشمندانه برخورد کنند.

حجت‌الاسلام نوروزی با تشریح شعار سال نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این شعار دو کلیدواژه وجود دارد، کلیدواژه نخست «پلیس هوشمند» و کلیدواژه دوم «امین مردم» است.

وی افزود: نیروهای انتظامی باید با توجه به کلیدواژه نخست شعار سال نیروی انتظامی با بهره‌گیری از فنّاوری‌های روز و با افزایش علم و مهارت خود در این زمینه، با جنایت‌ها و بزهکاری‌های موجود در جامعه مقابله کنند و هم گام با پیشرفت فنّاوری که تخلفات جدیدی را در این عرصه به وجود آورده است، خود را به‌منظور مقابله با این تخلفات به‌روز کنند.

امام‌جمعه فاروج گفت: دومین کلیدواژه امین مردم بودن است که تاکنون نیروهای انتظامی تا حد فراوانی در این مسئله موفق عمل کرده‌اند؛ اما انتظار می‌رود بیش‌ازپیش به مسئله امین و مورد اعتماد بودن در جامعه توجه کنند.

وی افزود: نیروی انتظامی موظف است که قوانین انتظامی مصوب کشور را به‌دقت و کامل اجرا کند اما می‌تواند در اجرای احکام، قوانین رفعت اسلامی را نیز در نظر بگیرد.

حجت‌الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی یکی از اصلی‌ترین مجریان امربه‌معروف و نهی از منکر است و باید در نظر داشته باشد که در کنار اجرا و اعمال قوانین انتظامی مردم جامعه را راهنمایی، امربه‌معروف و نهی از منکر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha