چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و طلاب با تحقیق و پژوهش پویا و بالنده خواهند ماند، ادامه داد: طلبه ای که به تحقیق و پژوهش اهمیت نمی دهد از رشد و ارتقای علمی در حوزه باز خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه شورای علمی چهارمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران، با اشاره به برگزاری سه دوره موفق جشنواره علامه حلی در استان، گفت: شاخص های کیفی مقالات ارسالی هر سال بیشتر تقویت می شود.

وی با بیان این که این جشنواره نشان داد که در حال حاضر ظرفیت های بسیاری خوبی در سطح مدارس علمیه وجود دارد که نیازمند ساماندهی است، افزود: جشنواره علامه حلی در استان ها بسترهای لازم را برای بروز استعدادهای پژوهشی طلاب فراهم کرد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که یکی از مهم ترین اقدامات این معاونت در ماه های اخیر شناسایی و ساماندهی طلاب پژوهشگر در سطح مدارس علمیه بوده است، گفت: این طرح با هدف بهره گیری صحیح از توانمندی های پژوهشی طلاب در حال اجرا است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و طلاب با تحقیق و پژوهش پویا و بالنده خواهند ماند، ادامه داد: طلبه ای که به تحقیق و پژوهش اهمیت نمی دهد از رشد و ارتقاء علمی در حوزه باز خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ما در معاونت پژوهش حوزه علمیه استان به دنبال شناسنامه دار کردن طلاب محقق و پژوهشگر هستیم، افزود: این طلاب بر اساس تخصص و توانمندی و همچنین علاقه در یک گروه علمی خاص ساماندهی خواهند شد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که تحقیق و پژوهش جزء مسائل زیربنایی حوزه های علمیه است، ادامه داد: پیشرفت های امروز حوزه در عرصه علمی، به دلیل توجه به اهمیت تحقیق و پژوهش در ادوار مختلف تاریخ بوده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه مسأله پژوهش در سال های اخیر از سوی مدیران ارشد حوزه مورد توجه جدی قرار گرفته است، افزود: در همین راستا سیاست گذاری های جدیدی با هدف رشد و رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه تدوین شده است.

وی، جشنواره استانی علامه حلی را یک فرصت مغتنم برای طلاب جوان و علاقه مند به تحقیق و پژوهش معرفی کرد و گفت: طلاب باید از این فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده جهت محک خود استفاده مناسب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha