پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اربعین

حوزه/ جاذبه های اربعین این روزها همه را به خود جذب کرده و دراین میان مردمان شرقی ترین نقطه کشور نیز با همه توان خود را برای نقش آفرینی در این همایش عظیم آماده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حرارت شهادت امام حسین(ع) حالا بعد از هزاران سال هنوز در دل های مومنین روشن و سوزان است، حرارتی که سالهاست در روز اربعین و در پیاده روی عظیم روز اربعین به رخ جهانیان کشانده می شود و این داغ در دل نشسته، هر سال سوزنده تر از گذشته گرامی داشته می شود.

پیاده روی اربعین، این بزرگترین تجمع صلح جهانی اما در سالهای گذشته به میعادگاهی برای شیعیان حسین(ع) تبدیل شده جایی که هر سال تعداد قابل توجهی از عاشقان حسینی را گرد هم می آورد و پیامی برای صلح و مظلومیت امام حسین(ع) به جهانیان مخابره می کند.

حدود یک هفته دیگر تا اربعین مانده و هر کسی در هر گوشه از این کره خاکی در حال آماده شدن برای این رویداد عظیم است تا از این کاروان عظیم جا نماند، کاروانی به وسعت تاریخ که لحظه به لحظه نیز بر عظمت آن افزوده می شود.

اما چندسالی است که مردم شرقی ترین نقطه کشور نیز با همه وجود تلاش می کنند تا ذره ای در این دریای عظیم باشند و با توجه به اینکه مسیر حرکت برخی کاروان زائران اربعین حسینی از این استان و شهر می گذرد، بتوانند خود را در زمره خادمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ثبت کنند.

در این جا هر کس هر آن چه را در توان دارد در طبق اخلاص گذاشته است و به ستادهای اربعین در نقاط مختلف استان اهدا می کند تا از یک سو سهمی در تحقق یکی از بزرگ ترین گردهمایی های معنوی مسلمانان جهان داشته باشد و از طرفی بهترین ها را برای زائران پیاده اربعین آماده کند.

در این نقطه از کره ی خاکی هیچ کس از قافله عشق جا نمی ماند، همه‌ می‌خواهند تا اگر پایی برای رفتن به سرزمین عاشقی را ندارند، دست کم دل هایشان را روانه کربلا کنند.

هر کسی تلاش می کند تا خدمتی را در این راه انجام دهد،جمعی از زنان حاجی آباد نیز به صورت خودجوش با همکاری خیران، تصمیم گرفته اند تا متکاهایی برای زائران پیاده امام حسین (ع) تهیه کنند و به موکب حضرت علی اصغر (ع) زیرکوه تحویل دهند.

 برخی، پشم حلاجی می کنند و عده ای در کار برش پارچه ها همت دارند گروهی نیز به دوخت و دوز مشغول هستند. در کنار این، مردم روستایی و شهری زیرکوه هم از آن چه دارند از کشک، برنج، زعفران، زرشک و ... را به ستاد اربعین می برند تا اگر خودشان توفیق رفتن ندارند، راه و خدمت رفتن را برای دیگر زائران پیاده حرم امام حسین (ع) هموار کنند و در ثوابش شریک باشند.

خادمان پشت صحنه رخداد بین المللی اربعین، بدون هیچ چشمداشتی می خواهند فقط  در این کار خیر، سهیم باشند. در راه عشق هر کسی از دلداده اش دل می کند برای ادامه دهندگان راه امام حسین (ع) که از همه چیز خود در راه عشق به خداوند گذشت و امروز مردم این خطه بخاطر او از همه چیز خود می گذرند.

کمک‌های شیعه و سنی زیرکوه برای اربعین حسینی

بنا به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات زیرکوه، به منظور کمک به حرکت عظیم پیاده روی اربعین، مردم ولایی و متدین این شهرستان اعم از شیعه و سنی؛ کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به موکب حضرت علی اصغر (ع) تحویل می دهند.

وی افزود: این موکب قرار است طی 12 روز در کاظمین به هزار و 500 نفر در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و به 500 نفر خدمات اسکان ارائه دهد. توزیع چای، شربت زرشک، دمنوش آویشن و عناب، خدمات خشکشویی، خیاطی، کفاشی، شارژ تلفن همراه و آرایشگاه از دیگر برنامه های این موکب خواهد بود که در این زمینه جمعی از بانوان زیرکوه با کمک خیران، اقلام مورد نیاز را برای تهیه 500 متکا فراهم کردند و در حال دوخت و آماده کردن آن هستند تعدادی جوشکار هم اسکلت موکب را آماده می کنند.

محمودی با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی شهرستان تصریح کرد: کمک های مردمی شامل نقدی و غیر نقدی و محصولات کشاورزی همچنان توسط ستاد اربعین زیرکوه و ستاد عتبات عالیات در حال جمع آوری است. 

اما عشق به امام حسین (ع) فقط مختص به شیعیان و حتی مسلمانان نیست بلکه همه آزادگان جهان دوست دارند تا خود را به این کاروان عظیم برسانند از همین رو برادران اهل سنت نیز به زائران قافله عشق کمک می کنند. حضور شیعه و سنی در نقطه نوار مرزی و  عشق کمک و خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) پیام وحدت، انسجام، دوستی و حمایت از ولایت فقیه را به گوش جهانیان می رساند.

اربعین به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی، مذهبی جهان اسلام امسال نیز با حضور گسترده عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد و بار دیگر حرکتی زیبا از وحدت و عشق و ارادت به ائمه معصومین به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام/ ن 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha