پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسکان زائران

حوزه/ حجت‌الاسلام کیانی، با بیان اینکه حوزه علمیه خوزستان، آمادگی اسکان بیش از ۱۵ هزار نفر را دارد، گفت: مدارس علمیه امام جعفر صادق(ع) و بقیه‌الله(عج) اندیمشک، سید الشهداء(ع) خرمشهر، رضویه هویزه و امام خامنه‌ای اهواز، به صورت شبانه‌روزی آماده اسکان و پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

حجت‌الاسلام محمد کیانی، مسئول ستاد اربعین حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در خصوص آخرین اقدامات حوزه علمیه پیرامون خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: مدیریت حوزه علمیه خوزستان در دو بخش «اعزام» و «اسکان و تغذیه زائرین» فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است.

وی پیرامون «اسکان و تغذیه» زائرین اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه ۴ نقطه از استان خوزستان، میزان زائران اربعین حسینی هستند، گفت: مدارس علمیه شهرهای اندیمشک، خرمشهر، هویزه و اهواز، به صورت شبانه‌روزی میزبان و پذیرای زائرین سرزمین اباعبدالله حسین(ع) می‌باشند.

حجت‌الاسلام کیانی، ادامه داد و افزود: مدارس علمیه امام جعفر صادق(ع) و بقیه‌الله(عج) اندیمشک، سیدالشهداء(ع) خرمشهر، رضویه هویزه و امام خامنه‌ای اهواز، به صورت شبانه‌روزی آماده اسکان و پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

مسئول ستاد اربعین حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه حوزه علمیه خوزستان، آمادگی اسکان بیش از ۱۵ نفر از زائران اربعین حسینی را دارد، گفت: به طور میانگین مدارس علمیه خوزستان می‌توانند به بیش از یک هزار نفر در روز خدمت‌رسانی کنند که این روند تا دو روز پس از اربعین حسینی، ادامه دارد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه خوزستان، اضافه کرد و گفت: نقاط مشخص شده در سطح خوزستان، علاوه بر اسکان می‌توانند به طور روزانه ۵۰۰ وعده غذایی میان زائرین عزیز توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام کیانی، با بیان اینکه یک پارکینگ بزرگ هم در شهرستان خرمشهر آماده شده است، اظهار داشت: این پارکینگ ظرفیت نگهداری ۵۰۰ دستگاه خودرو به صورت رایگان را دارد.

مسئول ستاد اربعین حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه اسکان و پذیرایی از زائرین در مدارس علمیه خوزستان، ویژه طلاب، روحانیون و خانواده‌هایشان است، خاطرنشان کرد: اگر موکب‌های تعبیه شده در شهرهای میزبان زائر و همچنین پایانه‌های مرزی، قادر به اسکان زائرین نبودند، حوزه علمیه خوزستان این آمادگی را دارد تا مسأله اسکان و تغذیه زائرین را به طور رایگان فراهم کند.

حجت‌الاسلام کیانی، در پایان با بیان اینکه آماده دریافت نذورات و کمک‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستیم، گفت: هزینه تغذیه هر زائر به طور میانگین، روزانه ۱۰ هزار تومان است که مردم عزیز می‌توانند به اندازه توان و وسع خود، در پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) شریک باشند و در این راستا، شماره کارت ۸۷۴۴-۹۹۰۲-۹۹۷۵-۶۰۳۷ به نام «مدیریت حوزه علمیه خوزستان» برای دریافت کمک‌های مردمی، معین شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha