شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
واعظی در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران

حوزه/ رئیس دفتر رئیس جمهور امکانات و تسهیلات فراهم شده برای تردد راحت و آسان زائران را غیر قابل مقایسه با سال های گذشته دانست و گفت: دولت خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را وظیفه خود می داند و به آن افتخار می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، محمود واعظی، پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین امسال اظهارداشت: جمعیت زائران حسینی نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است و خوشبختانه با همت مسئولین و مردم و برنامه ریزی های انجام شده ، تمهیدات و امکانات خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

وی با اشاره به احداث و تعریض جاده ها و پل ها در مسیر تردد زوار،اضافه کرد : بواسطه امکانات ایجاد شده، پارسال در همین زمان در طول ۲۴ ساعت، حدود ۶۰ هزار تردد از مرز مهران انجام می شد و این رقم امسال به بیش از ۱۸۰ هزار نفر رسیده است. ضمن اینکه ظرفیت پارکینگ ها نیز از۷۰ هزار خودرو به بیش از ۲۰۰ هزار خودرو افزایش یافته است و البته در کنار این اقدامات برای اسکان و سایر نیازمندی های زائران نیز تمهیدات مناسبی در نظر گرفته شده و مصمم هستیم این مسیر را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دهیم.

واعظی راهپیمایی اربعین را اجتماع عظیم دینی، مذهبی و سیاسی و باعث افتخار جهان اسلام توصیف کرد و گفت: مسلمانان با این اجتماع حماسی خود به دشمنان ملت ها نشان می دهند که با وحدت و همدلی می توان کلیه مشکلات جهان اسلام و منطقه را به بهترین شکل ممکن حل و فصل کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از دولت و ملت عراق برای میزبانی از سیل عظیم زائران، اظهار امیدواری  کرد  زائران با امنیت و رفاه کامل ، مراسم اربعین را برگزار کرده و به خانه خود برگردند.

وی با تاکید بر اهتمام دولت برای تامین تسهیلات کافی برای زائران گفت: همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی در کنار مردم با کمال افتخار و با روحیه و انگیزه مضاعف در مسیر خدمتگزاری به زائران حضور و مشارکت شبانه روزی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha