پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان اینکه نقص مهم سامانه دانشی ما این است که بشتر آموزش محور و کمتر پرورش محور است، گفت: باید از اوقات فراغت به عنوان فرصتی برای پرورش فرزندانمان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره اوقات فراغت تابستانه خانواده‌های کارکنان ارتش، با بیان اینکه مهمترین رسالت ما خودسازی است، گفت: برخی‌ها در باره ضرورت خودسازی می توانند ساعت‌ها سخنرانی کنند اما در عمل خلاف گفته خود عمل می کنند زیرا خودسازی در عمل بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه دیگرسازی از خودسازی سخت‌تر است، افزود: برای ساختن خود و دیگران باید دو مولفه در کنار هم قرار بگیرد نخست آموزش و دیگری پرورش است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر اینکه نقص مهم سامانه دانشی ما این است که بیشتر آموزش محور و کمتر پرورش است، تصریح کرد: امروز فرزندان ما از لحاظ علمی مراتب بالایی دارند اما وظایف شرعی خود را نمی دانند و این به دلیل نقص در پرورش آنها  هست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی خاطرنشان کرد: برای داشتن خانواده موفق و بهشتی باید به آموزش و پرورش توأمان پرداخته شود و استفاده از اوقات فراغت برای پرورش یکی از بهترین بسترهاست.

وی ادامه داد: کسانی که در امر آموزش و پرورش کار می‌کنند می دانند صد جمله تربیتی در یک کلاس تربیتی نمی تواند به اندازه یک کلمه و یا یک جمله تربیتی در اردوی تفریحی موثر باشد. در اوقات فراغت گیرایی و پذیرش فرزندان نسبت به خیرخواهی‌ها بیشتر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه باید از اوقات فراغت به عنوان فرصتی برای پرورش استفاده کنیم، اذعان کرد: برای اینکه اوقات فراغت برای فرزندانمان کارآمدتر و دارای جذابیت باشد باید اختیاری هدفمند، ایمن، ارزشی، منطبق با معیارهای عقلی و شرعی و کاشف استعداد ها و مایه تجدید انرژی برای پرداختن به ماموریت های اصلی و رسمی باشد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر ضرورت اعتماد به جوانان پرداخت و تصریح کرد: ما در طرح‌های فرهنگی مصباح ۲ به ائمه جماعات توصیه کرده ایم که شورای فرهنگی ایجاد و به جوانان اعتماد کنید و در بازدیدهایی که صورت داده و صورت می دهم مشاهده می شود هرجایی که به جوانان اعتماد شده وضع آن منطقه نسبت به جاهای دیگر خیلی بهتر است.

وی بر لزوم هم افزایی بین فرماندهی، عقیدتی سیاسی، حفاظت اطلاعات، نمایندگان خانواده‌ها، فرمانده و بسیج شهرک‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: خیلی استعدادها وجود دارد که اگر کنار هم بیاوریم رویش فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با اشاره به تناسب سازی امکانات فرهنگی و تفریحی برای ساکنان شهرک‌های سازمانی است، گفت: انشالله تا یکی دو سال آینده شاهد رشد چشمگیری در ایجاد امکانات رفاهی خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha