جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سركنسول ایران در نجف اشرف

حوزه/ حمید مکارم با اشاره به افزایش آمار گمشدگان متذکر شد: با توجه به اینکه جمعیت امسال خیلی زیاد است ما باید بخش گم شدن را جدی تر بگیریم. باید مراقب اطفال باشیم و مراقبت والدین نسبت به افراد همراهشان خصوصا بچه ها زیادتر از قبل باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حمید مکارم، سرکنسول ایران در نجف اشرف، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین با اشاره به اینکه امسال تعداد زوار خیلی بیشتر از سال گذشته است، گفت: علاوه بر این زوار کمی زودتر وارد عتبات شدند یعنی از اوایل ماه صفر ما با جمعیت بسیار زیادی مواجه بودیم. الان به لحاظ تغذیه و اسکان شرایط بهتری وجود دارد، چون موکب های ایرانی و عراقی تازه شروع به فعالیت کردند.

وی با تاکید بر این نکته که زوار هنگام ورود به مرز عراق حتما گذرنامه های خود را چک کنند، بیان کرد: بعضی وقت ها به خاطرکم توجهی زوار و یا مسئولین مرزی به علت ازدیاد جمعیت، گذرنامه ای را مهر ورود نزده باشند. این موارد کم است اما همان هم مهم است. خواهش می کنم هرکسی که از مرز وارد عراق می شود بلافاصله گذرنامه اش را چک کند تا تاریخ دقیق و مهر دقیق ورود به عراق در گذرنامه ثبت شده باشد و الا در ایست بازرسی هایی که در کربلا و نجف وجود دارد ممکن است این افراد را به جرم ورود غیر مجاز دستگیر کنند و مشکلات زیادی برای خودشان و ما ایجاد می شود.

سرکنسول ایران در نجف اشرف با اشاره به افزایش آمار گمشدگان متذکر شد: با توجه به اینکه جمعیت امسال خیلی زیاد است ما باید بخش گم شدن را جدی تر بگیریم. باید مراقب اطفال باشیم و مراقبت والدین نسبت به افراد همراهشان خصوصا بچه ها زیادتر از قبل باشد.

وی اظهار کرد: اگر یک خانواده و یا جمعی از دوستان با هم هستند، قرارهایی که می گذارند خیلی دقیق باشد یعنی گاهی مناطق شبیه به هم است همدیگر را پیدا نمی کنند از سویی اوضاع اینترنت هم امسال به خاطر اغتشاشات به هم خورده و از طریق موبایل و وای فای آن سهولت قبل وجود ندارد. توصیه اکیدم این است که افرادی که به صورت گروهی سفر می کنند حتما مراقبت هایشان را نسبت به هم بیشتر کنند و قرار زمانی و مکانی را خیلی دقیق بگذارند تا با مشکلی مواجه نشوند.

مکارم به حضور سالمندان و ناتوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت زیاد مسافرین عتبات این شرایط برای افراد بیلچری و ناتوان و خیلی ضعیف مناسب نیست و توصیه می کنم در ایام دیگر به کربلای معلی سفر کنند. افرادی که ناتوان هستند برای خودشان و برای بقیه می توانند ایجاد زحمت کنند و مانع زیارت مطلوب بقیه شوند خواهش می کنم در این شرایطی که فشار جمعیت گاهی وجود دارد اگر به سفر هم می آیند اصرار نکنند که داخل حرم شوند.

وی در خصوص مدیریت زمان زوار برای بازگشت از اربعین تاکید کرد و متذکر شد: ما موج بازگشت به ایران را نباید به شب و روز اربعین موکول کنیم. این مسئله بسیار سال گذشته برای ما ایجاد مشکل کرد چون تعداد اتوبوس ها محدود است و برای افرادی که دنبال وسیله نقلیه رایگان هستند با مشکل مواجه می شوند لذا خواهش ما این است که یا دو روز حداقل قبل از اربعین یا دو روز بعد از اربعین به مرز برگردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha