شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
میر مسعود حسینیان - کربلا

حوزه/ حسینیان از مهمترین مشکلات در کربلا را در بخش گمشدن اسناد و مدارک زوار ایرانی دانست و گفت: در سه روز گذشته بیشتر از ۲۰۰ برگ عبور صادر کردیم و این نشان می دهد دوستان ما در نگهداری اسناد و مدارک شان دقت کافی نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، میر مسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به وضعیت زوار در عراق گفت: با توجه به فشار جمعیتی که به مرزهای ما آمد، در طرف مرزهای ایرانی زیرساخت های خوبی فراهم شده ولی در طرف مرز عراقی علی رغم اینکه به کمک دوستان در سال های گذشته و امسال کمک های زیادی در بازسازی مناطق مرزی شان شد ولی طبیعتا توانایی جوابگوی این تعداد جمعیت را ندارند.

وی افزود: زیرساخت های عراق هم این توانایی را ندارد مثلا ما بگوییم ۲ هزار تا اتوبوس می آوریم ولی وقتی جاده های عراق توانایی را ندارد نمی توان با افزایش امکانات مشکل حل می شود.

سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به بسته شدن مرز چذابه توسط عراق و مرز شلمچه توسط ایران بیان کرد: به خاطر فشار جمعیتی که به مرزها وارد شده، مرز چزابه را طرف عراقی محدود کرد و دو مرز دیگر را هم دوستان ایرانی با توجه به فشار جمعیت بستند چون در طرف عراق به علت نبود اتوبوس و امکانات دیگر، عراقی ها فعلا از دوستان در خواست کردند تا زائران با تاخیر وارد شوند.

وی بر بازگشت زواری که در کربلا هستند، تاکید کرد و گفت: از کسانی که به کربلا تشریف آوردند درخواست می کنیم با توجه به اینکه علما مجوز دادند که زیارت اربعین محدود به روز اربعین نباشد، سریع تر زیارت کنند و برگردند تا هم امکانات برای کشورهای دیگر فراهم شود و هم مشکلاتی برای رفت و آمدشان پیش نیاید.

حسینیان به آمار زوار ایرانی در عراق اشاره و عنوان کرد: طبق آماری که به ما داده اند نزدیک به دو میلیون نفر وارد عراق شده اند که تقریبا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در عراق مانده اند.

وی با اعلام شروع به کار رسمی مواکب از دهم صفر گفت: درچند روز گذشته باتوجه به اینکه مواکب آمادگی کامل را نداشتند و طبق برنامه ریزی ها قرار بود از دهم صفر یعنی امروز و فردا مواکب شروع به خدمت رسانی کنند اما حضور زائران ایرانی به خصوص در چند روز گذشته یکسری مشکلات را فراهم کرد.

سرکنسول ایران در کربلا با تاکید بر اینکه در خود کربلا مشکل خاصی از نظر اسکان زوار را نداریم، بیان کرد: کم کم مواکب دارند مستقر می شوند و در کربلا نیز حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ موکب از امشب پذیرای زوار هستند.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران برای کمک به عراق نسبت به تامین زیرساخت ها از جمله در حمل و نقل، اظهار کرد: تنها مشکل در مرزهای عراق است که آن هم به خاطر مسایل زیرساختی عراق است و کمبودهایی که وجود دارد. تمام تلاش ها دارد صورت می گیرد سفارت ما در بغداد مقامات عراقی در مرزها و جاهای مختلف دارند همکاری می کنند. ایران اظهار آمادگی کرده تا امکاناتی را وارد کشور عراق کند و تلاش دارد می شود تا در ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده این مشکل حل شود و زوار ما بتوانند به طرف نجف و کربلا حرکت کنند.

حسینیان از مهمترین مشکلات در کربلا را در بخش گمشدن اسناد و مدارک زوار ایرانی دانست و گفت: در سه روز گذشته بیشتر از ۲۰۰ برگه عبور صادر کردیم و این نشان می دهد دوستان ما در نگهداری اسناد و مدارک شان به خصوص پاسپورت ها دقت کافی نمی کنند.

وی افزود: ما مراجعات زیادی را برای گم شدن پول داشتیم. با توجه به فشار جمعیت، زوار نباید تمامی پول های خود را در یک جا بگذارند و بهتر است پول هایشان را در چند جا تقسیم کنند تا اگر سرقتی شد و یا پولشان گم شد پول دیگری را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha