پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست خبری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری -آیت الله سید اجمد خاتمی

حوزه/ آیت الله خاتمی بیان کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تنها سبقه شیعی ندارد بلکه سبقه بین المللی جهان اسلام را دارد، این راهپیمایی جلوه محبت حسین (ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تنها سبقه شیعی ندارد بلکه سبقه بین المللی جهان اسلام را دارد، گفت: این راهپیمایی جلوه محبت حسین (ع) است، راهپیمایان تا نام امام حسین (ع) را می برند، اشک می ریزند. موکب دار به عشق ابی عبدالله(ع)موکب برپا می کند، خادم الاحسین به عشق امام حسین (ع) در این موکب ها غذا می پزد، پذیرایی می کند.

وی افزود: با عشق به امام حسین (ع) خدمت به زائر ابی عبدالله (ع) می کند، برای خودش درشهر خودش فرد مهمی است اما با افتخار کفش زائران ابی عبدالله (ع) را واکس می زند و این عشق است عشق به ابی عبدالله (ع).

امام جمعه موقت تهران حب الحسین را حب النبی دانست و اظهار کرد: صد ها روایت از محبت ویژه ای که پیامبر به امام حسین (ع) داشت، داریم. پیامبر (ص) فرمودند هرکس حسین (ع) را دوست داشته باشد خدا را دوست دارد، پس حب الحسین، حب النبی است و آن کس که پیامبر را دوست دارد خدا را دوست دارد.

وی خاطر نشان کرد: پس این راهپیمایی عظیم اربعین به نوعی ابراز محبت به پیامبر (ص) و ابراز محبت به خداوند است. برای همین است که این راهپیمایی فضیلت بسیار دارد. این عمل صالح خداپسندانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha