شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
میرمسعود حسینیان - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا

حوزه/ مکارم اظهار کرد:به زوار توصیه می کنیم اگر می خواهند پولی را تبدیل کنند حتما ازمحل های معتبر و جاهایی که رسما به عنوان صرافی معرفی شده استفاده کنند و به افرادی که احیانا با نرخ های مناسب تری میخواهند پول تومان ایرانی را بگیرند، اعتماد نکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حمید مکارم، سرکنسول ایران در نجف، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به حضور برخی از کلاهبرداران در مرز شلمچه، متذکر شد: مطلع شدیم در مرز شلمچه بعضی از افراد نا مشخص دارند پول غیر معتبر و دینارهای قلابی به ایرانی ها می دهند. این صرفی ها غیر مجازند و افرادی هستند که به صورت پراکنده به سراغ ایرانی ها می آیند.

وی افزود: به زوار توصیه می کنیم اگر می خواهند پولی را تبدیل کنند حتما از محل های معتبر و جاهایی که رسما به عنوان صرافی معرفی شده استفاده کنند و به افرادی که احیانا با نرخ های مناسب تری می خواهند پول تومان ایرانی را بگیرند، اعتماد نکنند.

سرکنسول ایران در نجف با ذکر این نکته که اگر کسی پول غیر معتبر و قلابی در دست داشته باشد در همه محاکم دنیا محکوم می شود، تصریح کرد: در زمان معامله اگر مشخص شود که پول غیر معتبر است، حق این را دارند که فردی که با پول غیر معتبر معامله کرده بازداشت کنند.

وی خاطر نشان شد: البته ما پیگیری کردیم و دولت عراق نیز دارد رسیدگی می کند تا افراد متقلب را شناسایی و دستگیر کنند.

مکارم با ابراز تاسف از افزایش تلفات جاده ای در داخل خاک عراق، توصیه کرد: زائرانی که وارد خاک عراق می شوند، دقت داشته باشند که جاده های عراق معمولا باریک است و الان هم حجم اتوبوس، کامیون و زوار پیاده رو در این جاده ها زیاد است لذا کسانی که به سمت شهرهای عتبات مقدس با پای پیاده می روند، همیشه حریم خودشان را از خودروهایی که در جاده ها هست، حفظ و مراقبت کنند.

وی اظهار کرد: در عراق قانون کنترل سرعت وجود ندارد و رانندگان عراقی با سرعت بالایی حرکت می کنند و باید این تذکر را به رانندگان بدهیم که امنیت جاده ای را رعایت کنند و از طرفی به علت نبود استاندارهای لازم و عدم رعایت آن ها زائران پیاده با مراقبت بیشتری در مسیر حرکت کنند.

سرکنسول ایران در نجف با بیان اینکه تقریبا تمام شهرهای زیارتی عراق مالامال از جمعیت است، گفت: افرادی که هنوز حرکت نکرده اند، اگر سفرشان را به بعد از اربعین و مناسبت های دیگر موکول کنند بهتر است؛ چون علیرغم تمام امکانات و خدماتی که عراقی ها می دهند، اما ظرفیت حمل و نقل، جاده ها، محل اقامت و اسکان برای زوار محدود است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha