شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جماعتی که  قصد ایجاد «دهکده اسلامی» در لاس وگاس را دارد

 حوزه/ با امام جماعتی که قصد دارد یک «دهکده اسلامی» در لاس وگاس بسازد آشنا شوید. وی محله ای قدیمی در لاس وگاس را برای فعالیت هایش درنظر گرفته و قصد دارد آن را به محل باشکوهی برای مسلمانان تبدیل کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، فاتح سیف الله امام جماعت مسجد الصبور در شهر لاس وگاس می گوید که قصد دارد یک «دهکده اسلامی» در این شهر شلوغ و پرزرق و برق آمریکایی بسازد.

 سیف الله از سال 2010 سرپرست یک ابتکار با نام «دهکده اسلامی» بوده که درست در چند مایلی شمال گلتس و هدانیسم در لاس وگاس واقع شده است.

جماعت اسلامی به  تدریج موفق شدند مواد فروشان و باندهای خلافار را از اینمحله قدیمی شناخته شده در لاس وگاس بیرون رانده و مسجد در حال آغاز ماموریت جدیدی برای خردید ملک های اطراف و تبدیل آن به مسکن ارزان قیمت برای خانواده های مسلمان است.

سیف الله گفت:  دهکده مسلمانان به عنوان یک فضای امن برای مسلمانان محلی و غیرمسلمانان آغاز به کار کرده است.

سیف الله توضیح داد:  در ابتدا هدف این بود که جامعه را به خرید و توسعه املاک که مورد غفلت قرار گرفته و افسرده شده بودند ترغب کنیم.  کلیه امکانات و خدمات برای هر کسی که ایمان داشته باشد در دسترس است.  

وی با اشاره به طرح های زینتی بر روی یکی از دیوارهای مسجد که توسط یکی از ساکنان سالمند مسلمان کشیده شده گفت: هدف ما این بوده که اثرات مثبت فیزیکی بر روی محیط بگذاریم. تا وقتی مردم به آن نگاه می کنند ببینند که مسلمانان چه اقداماتی اینجا انجام داده اند.

گفتنی است در این دهکده رو به رشد، یک مرکز درمانی رایگان، یک آشپزخانه و شیرینی پزی، یک کتابخانه، یک باغ اجتماعی و یک مدرسه برای نسل جوان (از دوشنبه تا جمعه) وجود دارند. مسجد همچنین اقدام به ایجاد محیطی مناسب، غذا و مسکن موقت برای زنانی کرده که در اثر مشکلات مختلف با سوءاستفاده یا بدرفتاری مواجه شده اند. همچنین برنامه ترک اعتیاد 12 مرحله ای مبتنی بر اعتقادات دینی، اجاره کوتاه مدت و دیگر امکانات برای بهبودی از اعتیاد در این مسجد فراهم شده است.

بیش از یک دهه است که این مسجد صدها تن از داوطلبان محلی را گرد هم آورده است تا یک رویداد سالانه عزت را برگزار کنند. به رهبری سازمان ملی امداد اسلامی ایالات متحده ، که بخشی از کمک های خیریه خود به مسجدالصبور اهدا کرده است ، مساجد سراسر کشور یک روز در سال را صرف تهیه غذای گرم ، وسایل مدرسه ، کیت های بهداشتی ، لباس ، مراقبت پزشکی و غیره می کنند.

براساس وب سایت سازمان ، منابع لازم برای نیازمندان را فراهم می کند. این رویداد امسال قرار است در تاریخ 26 اکتبر در وگاس برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha