پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهرام سرمست، استاندار قم

حوزه/ استاندار قم بر لزوم ثبت تجربیات مدیریتی مسئولان به خصوص در مدیریت برنامه های بزرگی چون اربعین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، بهرام سرمست، استاندار قم امروز در جلسه ستاد اربعین که در مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه کشور و با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد، گفت: این جلسات در کنار ساختار اجرایی برای همه فعالان این عرصه، یک فعالیت معنوی به شمار می‎رود.

وی افزود: در این گونه ایام به دنبال نگاه راهبردی و استراتزیک هستیم و این چنین ستادها را فراتر از یک سری برنامه های تکلیفی می دانیم، به همین منظور هر برنامه ای که در سطح ملی تدبیر می شود، یک برش استانی به آن زده می شود.

استاندار قم با اشاره به در نظرداشتن جایگاه و منزلت شهر کریمه اهل بیت(ع)، بیان کرد: در استان قم ضمن اینکه یک سری برنامه های از پیش تعیین شده از ستاد اربعین را به صورت بخش نامه ای دریافت و اعمال می کنیم، از جهات مختلف تفاوت های مهم خود را در نظر می گیریم.

وی گفت: شهر قم هم زائرفرست است و هم زائرپذیر؛ در وهله اول باید خود را آماده کنیم برای اعزام و خدمت رسانی به این مکتب نورانی و در همین راستا کمیته های خود را از ۱۳ کمیته که در ستاد مرکزی ابلاغ شده است به ۱۶ کمیته ارتقاء دادیم.

استاندار قم با اشاره به برنامه ریزی بر اساس نیازها و سوابق فعالیت ها اظهار کرد: این نگاه باعث شد که در جلسات اولیه نقاط قابل بهبود رصد شود و به همین دلیل هم بود که تعداد کمیته ها افزایش یافت.

وی افزود: در مدیریت شهری نیز خوشبختانه امسال شاهد عزم جدی تری هستیم که برنامه هایی را برای کمیته خدمات شهری تعریف کرده اند؛ همچنین کمیته مستندسازی را به عنوان یک امر بسیار مهم در نظر گرفته ایم.

استاندار قم بیان کرد: یکی از خلأهای مدیریتی ما عدم خودارزیابی است که البته چندان استقبالی نیز از این امر نمی شود؛ به همین دلیل در ستاد اربعین امسال بازرس های ویژه تعیین شده است که مباحث را به صورت آنلاین منتقل می کنند.

وی عدم ثبت تجارت مدیران را یکی از مشکلات بزرگ سیستم مدیریتی کشور دانست و گفت: حیف است که یک مدیر ۳۰ سال فعالیت داشته است ولی کوچکترین مستندسازی از خدمات خود را به عنوان مدیریت تجربه به نسل بعدی منتقل نکرده است؛ ما در قم این حرکت را آغاز کردیم.

استاندار قم در پایان تصریح کرد: در این گونه برنامه ها باید نگاه سیستمی و هم افزایی را حاکم کرده و در همه این امور باید رویکرد مردمی را اعمال کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha