پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست مدرسه گوهرشاد

حوزه/ نشست اخلاق مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد مشهد با موضوع «سبک زندگی اسلامی در گام دوم انقلاب» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی، در نشست سبک زندگی اسلامی در گام دوم انقلاب، در مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد مشهد، خطاب به طلاب با بیان این که طلبگی شما، به سبب ظرفیت های عظیم درونی تان بوده است، گفت: طلبگی در این عصر و زمان امروز، نعمت بزرگی از جانب خداوند است که باید قدر آن را بدانید و برای آن ارزش قائل باشید.

وی با بیان این که مبارک ترین مسیر کسب رزق و روزی نیز مسیر اهل البیت(ع) است، تصریح کرد: این مسیر برای همه طلاب مقدر شده تا بتوانند با طی این مسیر مبارک، شکر قلبی، زبانی و عملی به جای آورند یعنی در وجود خود متوجه این نعمت و شکرگزار آن باشند و از فرصت به وجود آمده در درگاه خداوند متعال نیز نهایت استفاده را ببرند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی شکر قلبی را به معنای سپاسگزاری درونی از عنایات خداوند متعال قلمداد و ابراز کرد: در حقیقت هر طلبه باید در ابعاد درونی خود متوجه و قدردان این نعمت بزرگ باشد.

حجت الاسلام فرازی نیا در ادامه با بیان این که شکر زبانی بر اساس بیان امام رضا(ع) بدین صورت است که انسان ها باید پس از نماز سجده شکر به جای بیاورند، به تبیین شکر عملی نیز پرداخت و بیان کرد: خداوند متعال از نعمت هایی که به انسان ها و امت اسلامی عنایت کرده است، در روز قیامت سوال خواهد کرد.

وی با بیان این که انسان باید نسبت به نعمت هایی که خداوند متعال به آنان اعطا کرده شکرگزار بوده و ملتزم باشد، تصریح کرد: لوازم شکر نعمت آن است که برای اجرای دقیق آنچه خداوند در اختیارتان قرار داده است ملتزم باشید و از آن در راه درست و منطبق بر آنچه او فرموده استفاده کنید تا بتوانید در دنیا و آخرت رستگار و سعادتمند شوید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha