جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنگره شعر عاشورایی

حوزه/ به پاسداشت اربعین حسینی کنگره شعر عاشورایی و سوگواره تعزیه در کردستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، استان کردستان از قدم الایام مهد فرهنگ و هنرهای آیینی و دینی بوده است و هر ساله شاهد برگزاری مراسم های مذهبی و آیینی در این خطه فرهنگ پرور از کشور هستیم.

امسال هم به مناسبت پاسداشت اربعین حسینی، دوازدهمین کنگره شعر عاشورایی و نیز ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه راویان عشق در استان کردستان با حضور هنرمندان ملی برگزار می گردد.

این کنگره کشوری اواخر مهرماه سالجاری در شهرستانهای سنندج و بیجار برگزار می گردد.

براساس گفته های مسئولان اجرایی این سوگواره گروه تعزیه خوانی کشوری روز یکشنبه ۲۸ مهرماه جاری در شهر سنندج و روز دوشنبه ۲۹ مهر در شهرس بیجار به اجرای تعزیه می‌پردازند.

جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز با تایید برگزاری این سوگواره اعلام کرد: این برنامه در ۲ بخش شامل سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی و کارگاه آموزشی عکاسی دینی بر پایه فلسفه اشراقی «شهید آوینی» پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول گفت: همچنین دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی در شهرستان قروه هم به مناسبت اربعین حسینی برگزار می شود که این کنگره برای اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورا، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و ادبی مرتبط با نهضت عاشورا می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: این کنگروه ملی شعر عاشورایی به مدت 2 روز در اواسط آبان ماه در شهرستان قروه برگزار می گردد.

قلعه شاخانی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این کنگره آثار خود را به زبان فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال کرده اند، بیان کرد: بخش شعر کنگره در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگسالان بالای ۳۰ سال برگزار می گردد.

گفتنی است این برنامه با همکاری و تعامل فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری شهر بیجار برگزار می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha