جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جلالی

حوزه/ نائب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه عظیم اربعین حسینی زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) است، گفت: این حرکت میلیونی در سال های اخیر بسترهای لازم برای ایجاد یک تمدن نوین اسلامی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مذهبی، با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی، این اجتماع عظیم را حرکتی بزرگ و بی نظیر در دنیای امروز معرفی کرد و گفت: این جنبش عظیم مردمی، تیری در قلب نظام سلطه و ایادی آن در سراسر جهان است.

وی با بیان این که حرکت میلیونی امت اسلامی در اربعین حسینی دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) را به وحشت انداخته است، افزود: همه تلاش دشمن در این سال ها به منظور جلوگیری از تحقق این اجتماع عظیم به کار گرفته شده که تاکنون شکست خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با تأکید براین که دشمنان اسلام، چشم دیدن وحدت مسلمانان را ندارند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که در طول این سال ها همه توان خود را برای جلوگیری از خلق چنین حماسه ماندگاری به کار گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر سال که می گذرد بر عظمت حماسه اربعین حسینی افزوده می شود، بیان داشت: اگر همه قدرت های مادی جهان نیز متحد شوند نمی توانند جلوگیری خلق چنین حماسه عظیمی را بگیرند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دنیا مبهوت عظمتی است که امت اسلامی در پیاده روی اربعین حسینی خلق می کند، تصریح کرد: با هیچ اصول مادی نمی توان چنین حماسه عظیمی را اندازه گیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که تنها انگیزه معنوی و الهی و همچنین عشق به امام حسین(ع) است که میلیون ها انسان را در کنار هم قرار می دهد، بیان داشت: دنیای مادی امروز از درک حقیقت این حضور عاجز است.

وی با بیان این که حماسه عظیم اربعین حسینی زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) است، ادامه داد: این حرکت میلیونی در سال های اخیر بسترهای لازم برای ایجاد یک تمدن نوین اسلامی را فراهم کرده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سرعت گستردگی این حماسه عظیم، دشمنان را به تکاپو انداخته است، بیان داشت: جبهه کفر و استکبار با سرمایه گذاری گسترده ای در تلاش است تا مسیر پیاده روی اربعین حسینی را منحرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی در ادامه با بیان این که شور و شعور حسینی در اجتماع عظیم اربعین موج می زند، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی بار دیگر حقانیت قیام کربلا را به دنیا ثابت کرد.

وی، وحدت و همبستگی میان امت اسلامی را یکی از ظرفیت های مهم پیاده روی اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: مسلمانان باید از این ظرفیت عظیم الهی در جهت مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان اسلام استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha