چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پیاده روی اربعین بزرگترین اجتماع مذهبی در جهان است،گفت: پیاده روی اربعین یکی از شعائر اسلامی است که تا ابد زنده خواهد ماند.

آیت الله ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت حضور در پیاده روی اربعین اظهار داشت: پیاده روی اربعین یکی از شعائر اسلامی است و بر اساس روایت های موجود و نظر بزرگان دین یکی از مستحبات مؤکد است.

وی ادامه داد: جلوه ها و تصاویری که این روزها از پیاده روی اربعین به نمایش در می آید نشان دهنده عمق علاقه و دلدادگی دوستداران اهل بیت(ع) است که روزها و ساعت ها با پای پیاده و حتی برهنه خود را به کربلای معلی می رسانند.

آیت الله ممدوحی درس های این پیاده روی را مورد توجه قرار داد و گفت: این گونه اخلاص و بندگی در مسیر اهل بیت(ع) پیام ها و درس های بسیار زیادی دارد و نشان دهنده عمق باورهای دینی و مذهبی شیعیان است.

وی حضور مردم از ملیت ها و مذهب های مختلف در این پیاده روی را مهم برشمرد و بیان داشت: این حرکت و حضور خود یک مسئله ای تربیتی است که بین همه انسان ها وجود دارد و در واقع یک وحدت فطرت است و این وحدت فطرت انسان ها را به طرف راستی و الهیّت می کشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha