پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: اربعین امروز یک فرهنگ عظیم در بحث آزادگی و حریت است که باید در سطح جهان آن را تسری و گسترش دهیم.

حجت الاسلام مسعود محمدی، در حاشیه بازدید از موکب اربعین حسینی در خروجی شهر سنندج در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار داشت: امسال برخلاف تبلیغات بسیار پرهزینه دشمنان شاهد عظیم ترین اجتماع اربعین حسینی در طول سالهای اخیر بوده ایم که این شکستی بزرگ برای دشمنان دین خدا می باشد.

استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: هزینه های میلیاردی لابی صهیونیستم، وهابیت و... هرگز نتوانست مانع از حرکت این اجتماع بزرگ در اربعین حسینی شود که این را باید پیروزی تاریخی برای اسلام و روشنایی بر ظلم و سیاهی نامید.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم خونگرم استان کردستان از زوار اربعین حسینی، تاکید کرد: امسال همه به عینه دیدیم که حسین علیه الاسلام و راه و منش ایشان منحصر به شیعه یا سنی نبوده و نیست. امسال موکب های استان کردستان مملو از برادران اهل سنت است که به عشق رسول الله و اهل بیتش به زوار اربعین حسینی خدمت می کنند.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اربعین در عصر کنونی که عصر نزاع و درگیری در جهان اسلام است باید به عنوان حبل متینی در بین مسلمین شناخته می شود و بانی و عامل اصلی وحدت و انسجام اسلام باشد.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه شخصیت اخلاقی، دینی و سیاسی امام حسین (ع) برای همه ما باید الگو باشد، گفت: کاری که امام حسین (ع)، اهل بیتش و یارانش در صحرای کربلا انجام دادند، برای عالم بشریت الگو و اسوه ای است که به مانند چراغی نورانی می باشد که هرگز به خاموشی نمی گراید، لذا باید گفت که امام حسین (ع) متعلق به همه آزادمردان جهان است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دشمنان وحدت زمینه های حاشیه سازی برای اربعین امسال را مهیا کرده بودند، گفت: همه به عینه دیدیم که عشق سیدالشهدا علیه السلام همه را به سمت خود کشاند و بلواهای ساختگی دشمنان وحدت جهان اسلام هرگز ره به جای نبرد.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: باید گفت که اربعین امروز یک فرهنگ عظیم در بحث آزادگی و حریت است که باید در سطح جهان آن را تسری و گسترش دهیم.

استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: حضور بی نظیر زائرین اربعین حسینی از سراسر جهان به خبر اول تمام رسانه های جهان اعم از رسانه های معاند و دوست گردید و این را باید پیروزی دیگری برای جهان اسلام قلمداد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha