پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد سعیدی

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: خدمت‌گزاران، مسئولان و مدیران برای الگوشدن شهر مقدس قم کمر همت ببندند و با تمام توان خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار محمدرضا قدیر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم و هیأت همراه که پیش از ظهر امروز در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، در سخنانی بیان کرد: اختصاصاتی برای امام حسین علیه‌السلام مطرح شده که یکی از آنها اربعین است.
وی افزود: اربعین وفات یا شهادت برای هیچ یک از معصومین علیهم السلام وارد نشده و این روز فقط به اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اختصاص دارد و از عظمت‌های این روز همین بس که سال به سال مراسم اربعین حسینی باشکوه‌تر برگزار شده و بر سیل مشتقان سیدالشهدا(ع) افزوده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: امام حسین علیه‌السلام با توجه به موقعیتی که در آن قرار گرفتند و به علت فداکاری و ایثاری که داشتند و ظلمی که به ایشان از سوی دشمنان وارد شد، به جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند دست یافتند.
آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: ظهور و بروزی که از سوی اباعبدالله‌ الحسین علیه‌السلام با توجه به اقتضای زمان صورت گرفت، ایشان را به شخصیت ویژه‌ای در میان اهل‌بیت(ع) تبدیل کرد.
وی گفت: در همین راستا ویژگی‌هایی نیز برای برخی مکان‌ها قرار داده شده که نمونه آن کربلا است و شهر قم نیز معروف به حرم اهل‌بیت(ع) شده است که می‌طلبد مردم و مسئولان خدمت در این شهر را قدر بدانند چون قابل مقایسه با خدمت در هر مکانی نیست.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تصریح کرد: حساسیت‌هایی روی قم وجود دارد و این نه از باب جدا دانستن قم از دیگر شهرها است؛ بلکه الگوشدن این شهر برای دیگر مکان ها مدنظر است.
وی همه خدمت‌گزاران به اهل‌بیت(ع) را دارای جایگاهی ارزشمند نزد خداوند دانست و بیان کرد: خدمت‌گزاران، مسئولان و مدیران برای الگوشدن شهر مقدس قم باید کمر همت ببندند و با تمام توان خدمت کنند.
آیت‌الله سعیدی در پایان افزود: امیدواریم دایره خدمت گسترده شود و بتوانیم خدمت خوبی به اهل‌بیت(ع) داشته باشیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha