جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین کلباسی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی مهدویت، پیاده روی اربعین حسینی را بسترساز تربیت مهدی یاوران حقیقی و مقدمه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(ع) توصیف کرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مجتبی کلباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که پدیده عظیم اربعین در سال های اخیر، منشأ تحولات و برکات بسیاری در عرصه های گوناگون بوده است، اظهار داشت: همانطور که هدف مقدس امام حسین(ع) برای اقامه حق و مقابله با ظلم و ستم و اصلاح امت و نیز احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بوده است، لذا حرکت عظیم اربعین که ریشه در قیام امام حسین(ع) دارد نیز واجد همین پیام های انسان ساز و سعادت بخش است.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری پیام مکتب حسینی بُعد جهانی پیدا کرده و البته بخش عظیم آن مرهون همین حرکت اربعین حسینی است که با وجود سانسور رسانه ای دشمنان، امروز جلوه ای بی نظیر در سراسر کره خاکی پیدا کرده و ان شاءالله روز به روز امواج گسترده این حقیقت ناب الهی، بیشتر و بیشتر هم می شود.

این استاد و محقق حوزوی همچنین گفت: به عقیده بنده، حضور گسترده ارادتمندان و عاشقان سید الشهدا(ع) در این حرکت شبیه چشمه‌های کوچکی است که به یک رودخانه عظیم که همان کاروان بزرگ اربعین است، وصل می‌شوند و یک بُعد بسیار مهم این قضیه، شکسته شدن مرزهای تحمیل شده به دنیای اسلام است که این مهم با روح مهدویت نیز کاملاً همخوانی دارد.

وی با بیان این که در پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای تربیت مهدی یاوران حقیقی فراهم است، خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که مساله کربلا و عاشورا با حقیقت مهدویت و ظهور و قیام امام زمان(عج) در یک مجرا قرار دارد و این حرکت ذاتی است و دقیقاً به همین خاطر است که می بینیم که مهدی‏ ستیزان و عاشوراستیزان به شدت با این حرکت مخالف هستند.

وی با تاکید بر این که اربعین نباید صرفاً در ایام اربعین خلاصه شود، افزود: برای رسیدن به جامعه مهدوی باید یک نهضت فکری را به کنگره عظیم اربعین پیوند بزنیم تا به این وسیله معرفت عاشقان امام حسین(ع) که منتظران ظهور ولی عصر(عج) هستند نیز روز به روز بیشتر شود.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha