چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
منوچهر سلمان زاده

حوزه/ سلمان زاده با تاکید بر اینکه زائران از هر مرزی که خارج شدند از همان مرز به کشور برگردند، گفت: مبنایی که ما در برنامه ریزی قرار می دهیم بر اساس اطلاعات خروج از کشور زائران است در غیر این صورت ممکن است اختلالاتی در حوزه حمل و نقل به وجود آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، منوچهر سلمان زاده، دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی، در ارتباط با رادیو اربعین، با اشاره به استقبال گسترده زوار از اقشار مختلف مردم از زیارت اربعین، گفت: در زمان رفت زائران به خارج از کشور این موضوع مشهود بود. یک جریان بسیار گسترده ای اتفاق افتاد و ما هم در حوزه حمل و نقل عمومی زائران و سوخت رسانی و امداد رسانی جاده ای و همین طور در مرزهای چهارگانه خدماتی را به زوار ارائه دادیم.

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۲۲ شب گذشته تقریبا جریان سفر ورود به کشور زیاد شده و از خروج زائران پیش گرفته است، پیش بینی کرد: ما فکر می کنیم طی روزهای آینده این روند ادامه پیدا کند و بیشتر شود. این به معنای این است که سفرهای برگشت دارد آغاز می شود.

دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی متذکر شد: در سفرهای رفت، حدود ۱۰ تا ۱۲ روز زمان داشتیم تا زائران از کشور خارج شوند ولی سفرهای برگشت خیلی کوتاهتر خواهد بود و تراکم ورود بیشتر خواهد شد.

وی افزود: از زوار خواهشمندیم با حوصله وارد کشور شوند و سفر خود را توزیع و برنامه ریزی کنند.

سلمان زاده با تاکید بر اینکه زائران از هر مرزی که خارج شدند از همان مرز به کشور برگردند، تصریح کرد: چون مبنایی که ما اصولا در برنامه ریزی مان قرار می دهیم بر اساس اطلاعات خروج از کشور زائران است. اگر غیر از این اتفاق بیفتد و زائران مسیرشان را عوض کنند ممکن است اختلالاتی در حوزه حمل و نقل عمومی به وجود بیاید.

وی افزود: توصیه می کنیم در این چند روز منتهی به ایام اربعین و خود اربعین، اگر مردم در داخل کشور از سفر غیر ضروری خودداری کنند چون تعداد قابل توجهی از ناوگانمان را به حمل و نقل زائران در زمان برگشت منتقل خواهیم کرد.

دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه خوشبختانه امسال در سوخت رسانی مشکلی نداشتیم، گفت: چه در جایگاه ها و چه در مسیرها به اندازه کافی سوخت در جایگاه ها و استان هایی که زائران از آن عبور می کنند، ذخیره شده و تا این لحظه هم ما هیچ گزارشی مبنی بر کمبود سوخت در این حوزه ها نداشتیم.

وی با اشاره به انتقال بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی به عراق اظهار کرد: اتوبوس ها در داخل عراق به خدمات رسانی و کمک به بخش حمل و نقل عراق پرداختند تا بتوانیم بخشی از کمبود کشور عراق را جبران کنیم و مشکلی را که طی روزهای گذشته اتفاق افتاده بود به سرعت مرتفع شد و الان شرایط تقریبا پایداری در آن سوی مرز هم حاکم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha