پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد علی لیالی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: اصحاب زر و زور و تزویر در دنیا، مخالفان اصلی جهانی شدن پیام اربعین حسینی به شمار می روند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ابراز داشت: امروز یزیدها، شمرها و عمر سعدهای زمانه به عنوان اصحاب زر و زور و تزویر، مخاطب جهانی شدن پیام اربعین هستند و نمی توانند عزت و عظمت اسلام و شیعه در این پدیده بی نظیر را ببینند.

وی افزود: سلفی های تکفیری، طرفداران اسلام آمریکایی، کاخ نشین های اموی امروز و ناصبی های زمانه همچون وهابیت و آل سعود و خودفروختگانی که جنبش اربعین را نمی توانند تحمل کنند، به خیال باطل خود فکر می کنند که می توانند نور الهی را خاموش کنند و حال آن که امام حسین(ع) مصداق بارز نور خداست و آن ها نمی توانند نور الهی را خاموش کنند.

وی افزود: به لطف الهی و عنایت خود سیدالشهدا(ع)، شور و عشق و حرارت حسینی روز به روز بیشتر می شود و یکی از مصادیق بارز این مساله را ما در پیاده روی عظیم اربعین به عینه مشاهده می کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که پیاده روی اربعین، مصداق بارز قدرت نرم شیعه در دوران غیبت ولی الله الاعظم به شمار می رود، گفت: همان طور که بزرگان ما هم بارها تاکید کرده اند باید رویکرد مردمی این پیاده روی به خوبی حفظ و بلکه تقویت شود.

وی اضافه کرد: گستردگی زیارت اربعین به وسعت جغرافیای تاریخ است و از زمان شهادت امام حسین(ع) تا به امروز وجود داشته و ان شاءالله تا روز ظهور امام زمان(عج) باشکوه هر چه بیشتر تداوم خواهد داشت.

وی همچنین بیان داشت: در ایام حج تمتع حداکثر چیزی در حدود سه میلیون نفر از همه جای دنیا به مکه و مدینه می آیند اما مدل بزرگتر را ما با حضور بیست تا سی میلیونی در مقیاس وسیع در کربلا شاهد هستیم؛ ضمن آن که در حج فقط مسلمانان مستطیع حضور دارند اما در پیاده روی اربعین از همه اقشار و طبقات مالی در این لشکر بزرگ محبان سید و سالار شهیدان حاضر هستند و ان شاءالله این لشکر جهانی امام حسین(ع) مقدمه ای برای لشکر امام زمان (عج) خواهد بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha