چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابو زهرا

حوزه/ مسئول موکب خانقین عراق با بیان اینکه ۴۰ موکب در خانقین عراق برای خدمت رسانی به زائرین مستقر شده اند، گفت: توزیع ۶۰ تن گوشت در ایام اربعین و همچنین توزیع ۱۲۰ هزار لیوان شربت در هر روز از جمله دیگر خدماتی است که به زائرین ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری حوزه در منذریه عراق، حیدر جمعه حسین سورمیری، با اشاره به استقرار مواکب عراقی در این منطقه اظهار داشت: ۴۰ موکب در بخش خانقین در مسیر زائرین ایرانی مستقر شده اند که از این تعداد ۱۲ موکب در شهر خانقین مشغول خدمت رسانی به زائرین سید الشهدا(ع) هستند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله(ع) در مواکب خانقین از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب صورت می گیرد، اضافه کرد: صبحانه، نهار و شام به صورت سه وعده در این مواکب به زائرین ارائه می شود.

مسئول موکب خانقین عراق با اشاره به اینکه تخم مرغ، گوشت، شیر، کیک، میوه، سمون و غیره از جمله مواردی است که در مواکب به زائرین عرضه می شود، تصریح کرد: روزانه بیش از ۳۰ هزار غذای گرم در بین زائرین توزیع می شود.

وی با تاکید بر اینکه مواکب خانقین عراق از تاریخ ۴ صفر استقرار یافته و تا ۲۱ صفر یک روز پس از اربعین حسینی مشغول خدمات رسانی به زائرین خواهند بود، ابراز داشت: تاکنون هشت تریلی ۱۸ چرخ مواد غذایی به مواکب خانقین برای ارائه خدمات به زائرین اربعین ارسال شده است.

حسین سورمیری ادامه داد: مواکب خانقین به مواکب شهرستان های دیگر که از منطقه جدا هستند مانند، حمرین، جلولا و عزروال کمک می کنند.

وی به دیگر خدمات مواکب به زائرین سید الشهدا(ع) اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه با گرمای هوا در این منطقه رو به رو هستیم حدود یک میلیون آب معدنی در میان زائرین توزیع شده است.

مدیر موکب خانقین عراق خاطرنشان کرد: توزیع ۶۰ تن گوشت در ایام اربعین و همچنین توزیع ۱۲۰ هزار لیوان شربت در هر روز از جمله دیگر خدماتی است که به زائرین ارائه می شود.

وی در پایان ضمن تقاضای دیدار با مقام معظم رهبری بیان کرد: در ۱۵ محرم فرمودند که مسئولان مواکب عراقی قرار است با (سید) مقام معظم رهبری دیدار کنند که من نیز عضو این مجموعه بودم، اما دیدار حاصل نشد، از این رو از مسئولان تقاضا دارم برنامه ای را تدارک ببینند تا بتوانیم با ملاسلام عبدالعلی مدیر موکب زحمت کش محبین الائمه(ع) که تنها موکب عراقی است که به زبان ایرانی در منطقه خانقین با زائرین سخن می گوید، به دیدار سید (مقام معظم رهبری) نائل شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha