جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افزایش پنج برابری جرایم نفرت محور در انگلیس و ولز

حوزه/ تازه ترین آمارهای منشتر شده توسط وزارت کشور بریتانیا نشانگر افزایش قابل توجه جرایم نفرت محور علیه مهاجران و اقلیت ها است. مسلمانان بیشتر از همه در معرض حملات قرار دارند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، تازه ترین گزارش ها توسط وزارت کشور بریتانیا نشان می دهد که آمار جرایم نفرت محور علیه اقلیت ها و مهاجرین به ویژه مسلمانان به طور قابل توجهی در انگلیس و ولز افزایش داشته و در 5 سال گذشته دو برابر شده است و اسلام هراسی 10 درصد افزایش داشته است.

 طبق آمار وزارت کشور انگلیس بیش از نیمی از جرائم تنفر (۵۴ درصد) که توسط پلیس ثبت شده منجر به تخلفات عمومی و یک سوم دیگر (۳۶ درصد) به خشونت منجر شده است.

به علاوه خسارت‌ها ناشی از خراب کاری و حریق تعمدی، پنج درصد از آمار جرائم ناشی از نفرت را تشکیل می دهد.

براساس آمار منتشر شده بالغ بر ۱۰۳ هزار و ۳۷۹ فقره جرم در سال ۲۰۱۸ میلادی ثبت شده که این میزان در مقایسه با جرائم ۶ سال قبل دو برابر شده است. با این حال بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد که جرائم ناشی از نفرت نژادی و قومی همچنان در صدر فهرست آمار قرار دارد.

وزارت کشور انگلیس افزایش آمار جرائم را به بهبود نحوه ثبت گزارش توسط پلیس نسبت داده است. با این حال کارشناسان مسائل اجتماعی معتقدند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث افزایش فضای تنفر و ارتکاب جرم شده است.

در این میان به نظر می رسد که این آمار رقم حقیقی حملات اسلام هراسی را نشان  داده و ارقامی که به پلیس گزارش نمی شوند بسیار بالاتر باشند و بسیاری از مسلمانانی که در بریتانیا زندگی می کنند برخوردهای اسلام هراسی را گزارش نمی دهند.

بیشتر آمارهای منتشر شده پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، از تشدید فضای بیگانه‌هراسی و گسترش افراط گرایان جناح راست حکایت دارد. چنانچه پلیس انگلیس سه هفته پس از برگزاری همه پرسی برگزیت گزارش داد که جرائم ناشی از تنفر در سراسر این کشور ۴۲ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha