سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: اعزام ۱۲ روحانی مبلغ جهت انجام فعالیت های تبلیغی و توزیع بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم از جمله خدمات و فعالیت های موکب اوقاف فارس و موکب شهدای مدافع حرم مستقر در منذریه عراق است.

حجت الاسلام سید عباس موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس در برپایی مواکب و ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی اظهار داشت: موکب شهدای مدافع حرم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تنها موکبی است که به همراه موکب محبین الائمه(ع) خانقین عراق در منذریه عراق مستقر شده و به زائرین اربعین ارائه خدمت می کند.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه روزانه بیش از ۱۵ هزار نفر از مرز خسروی (منذریه عراق) عبور و مرور می کنند، از این رو تا کنون بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم در بین زائران توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بابیان اینکه اطعام زائران حسینی از محل موقوفات آقاباباخان، صاحب دیوانی، حاج قوام، معزالوزاره انجام شده است، تصریح کرد: بطور متوسط روزانه به تعداد ۴ هزار نفر صبحانه شامل نان و پنیر، چای، تخم مرغ، شیر وکیک، عدسی توزیع می شود، همچنین میان وعده روزانه شامل کیک، شیر، میوه، آب معدنی، دلستر به تعداد ۱۰ هزار نفر صورت می پذیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: پذیرایی ناهار به دلیل ازدحام زائران و همچنین حضور زائران درحال بازگشت بعضا در سه نوبت تا ساعت ۱۷ انجام می شود، همچنین اجرای نیات واقفین خیراندیش و اطعام زائران حسینی شامل پخت و توزیع روزانه ۶ هزار پرس ناهار و در سه نوبت.

حجت الاسلام موسوی به اعزام ۱۲ روحانی جهت انجام فعالیت های تبلیغی اشاره کرد و بیان داشت: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، مغرب و عشا، پاسخگوئی به سوالات شرعی و بیان احکام سفر و زیارت ویژه زائران از جمله برنامه های روحانیون مبلغ در اربعین حسینی است.

وی ابراز کرد: توزیع اقلام فرهنگی به تعداد ۱۷ هزار مورد شامل چفیه، پیکسل یاحسین، سربند یااباعبدالله، کتابچه راهنمای زائر و سفر اربعین و همچنین خدمت رسانی روزانه ۳۰ نفر در قالب خادمین حسینی در موکب اداره کل اوقاف فارس واقع در منذریه عراق از جمله دیگر خدماتی است که در این موکب ارائه می شود.

وی در پایان تهیه و توزیع ۲ هزار لیتر شربت آبلیمو میان زائران را مورد توجه قرار داد و گفت: موکب شهدای مدافع حرم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فار س تا سه روز پس از اربعین در محور خسروی مستقر خواهد بود و خدمت رسانی در قالب پذیرایی از زائران در مسیر بازگشت و ورود به کشور تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha