جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: معرفی فرهنگ عاشورا به جهان به عنوان نسخه شفابخش معضلات و بحران‌های بشری و تغییر نگاه در افکار عمومی جهان و خنثی شدن تبلیغات سوء دشمنان نسبت به تفکرات و رفتار شیعیان از جمله دستاوردهای همایش اربعین است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت در پیش بودن اربعین حسینی، اظهار کرد: گردهمایی و راهپیمایی عظیم اربعین با محوریت تعظیم فرهنگ و ارزش‌های عاشورایی، از ظرفیت بسیار والایی در تحقق همبستگی سیاسی و اجتماعی شیعیان جهان به عنوان لازمه‌ای برای تحقق امت واحده اسلامی و تمدن نوین اسلامی برخوردار است.

وی اضافه کرد: تجلی عینی ارزش‌های والای اخلاقی و سیاسی در این راه‌پیمایی، علاوه بر این‌که باعث نهادینه شدن این آموزه‌ها در میان شیعیان می‌شود الگویی متعالی از اسلام اصیل به جهانیان معرفی می‌کند؛ الگویی که دیگر نمودهای دروغین اسلامی را که توسط جریان سلطه و باهدف تخریب این الگوی حقیقی در جهان شکل گرفته همچون مظاهر اسلام آمریکایی و اسلام‌های تکفیری نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: بنابراین این پدیده الهی، فرصتی تاریخی را شکل داده است تا با مدیریت آگاهانه و هوشیارانه بتوان معارف اهل‌بیت (ع) را به تمامی جهانیان اعم از مسلمان و غیرمسلمان معرفی کرد و هم‌گرایی امت اسلامی را در شکل دادن به تمدن الهی اسلامی، تحقق بخشید و زمینه‌ساز حکومت عدالت‌گستر مهدوی (عج) شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از دستاوردهای اجتماعی و سیاسی راهپیمایی اربعین، افزود: معرفی فرهنگ عاشورا به جهان به عنوان نسخه شفابخش معضلات و بحران‌های بشری و تغییر نگاه در افکار عمومی جهان و خنثی شدن تبلیغات سوء دشمنان نسبت به تفکرات و رفتار شیعیان ازجمله این دستاوردها است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی ادامه داد: همچنین توسعه فرهنگ اسلام اصیل در مقابل اسلام آمریکایی در جهان و رشد اسلام‌خواهی در بستر فرهنگ اربعین از دیگر دستاوردهای این همایش عظیم است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: عینیت بخشیدن به آموزه‌های اصیل اسلامی در عرصه همبستگی و وفاق اجتماعی و ایجاد زمینه مناسب برای وحدت و یکپارچگی فزون‌تر جهان تشیع در موضع‌گیری‌های جهانی و تأثیرگذاری بر آن‌ها با شکل‌گیری امت واحده اسلامی از دیگر برکات این حرکت عظیم است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در خاتمه تصریح کرد: راهپیمایی میلیونی اربعین درواقع گامی مهم و اساسی در تحقق زمینه‌های تمدن نوین اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha