جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار ساجدی نیا

حوزه/ سردار ساجدی نیا با اشاره به افرادی که گذرنامه خود را در کشور عراق گم کرده اند، بیان کرد: همکاران ما در مرزبانی و پلیس گذرنامه در مرز حضور دارند و در آنجا مشکل مرتفع خواهد شد و مانعی برای ورود وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار حسین ساجدی نیا، دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین حسینی، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با بیان اینکه از دو روز پیش بار برگشت و ورود زائران به کشور آغاز شده است، گفت: طبق آماری که از شب گذشته داریم تقریبا در مرزها یک پنجم رفت و چهار پنجم برگشت است و در تمامی مرزها تعداد ورود به کشور عراق کمتر شده است.

وی خاطر نشان شد: مرزبانان حضور فعالی دارند و تردد به آسانی و روانی در حال انجام است و مشکل خاصی را چه برای رفت و چه برای برگشت در طول مرزهای چهارگانه نداریم.

دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین حسینی در رابطه با حمل و نقل زائران نیز اظهار کرد: با توجه به استقبال مردم و استفاده از خودروهای شخصی تاکنون مورد خاصی نداشتیم و حمل و نقل به صورت روان دارد انجام می شود. سیستم اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی در هر چهار مرز مشکل خاصی نداشته است و زائران به راحتی و سهولت سوار اتوبوس می شوند و به استان های خود بر می گردند.

وی در خصوص تردد خودروها در مسیرهای مواصلاتی نیز گفت: در طول مسیرهای چهارگانه از نظر ترافیکی، خسروی به کرمانشاه، مهران به ایلام، چذابه به اهواز و خرمشهر و همچنین شلمچه به خرمشهر رفت و آمد خودروها به راحتی و روانی جریان دارد.

سردار ساجدی نیا در ادامه با اشاره به افرادی که گذرنامه خود را در کشور عراق گم کرده اند، بیان کرد: اگر زائران گذرنامه خود را گم کردند ما در شهرهای عراق خصوصا در کربلا، نجف، بغداد، سامرا، کاظمین کنسولگری داریم این افراد می توانند به آنجا مراجعه کنند. افسر نیروی انتظامی در کنسولگری در رابطه با گذرنامه حضور دارد و مشکلات این اشخاص را حل خواهد کرد. ولی اگر به مرز هم آمدند مشکلی وجود ندارد همکاران ما در مرزبانی و پلیس گذرنامه در مرز حضور دارند و در آنجا مشکل مرتفع خواهد شد و مانعی ندارد.

وی در خصوص مفقودین نیز توضیح داد: در کنسولگری ها عامل داریم، زائران می توانند برای یافتن فرد مفقودی خود به آنجا مراجعه کنند. سامانه های ما مجهز هستند تماس می گیرند اگر فردی که گزارش داده اند مفقود شده از مرز ایران عبور کرده باشد، حتما جواب می دهند و یا می سپارند اگر عبور کرد اطلاع رسانی کنند. همچنین در کنسولگری، مجموعه ای جهت رسیدگی و همکاری های لازم با کشور عراق تشکیل شده است.

دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: اگر در مرز چنین اتفاقی افتاد به محض ورود به همکاران من در مرزبانی اعلام می کنند همکارانم در پلیس پاوا آنجا حضور دارند و موضوع را رسیدگی می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha