جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عظمت و شکوه حضور مردم در پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهد که تبلیغات معاندین و دشمنان اسلام شکست‌خورده است.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از پیاده‌روی اربعین گرفت، اظهار کرد: انسان‌ها در طول سال به‌هرحال در مادیات غوطه‌ور هستند و زمان‌هایی مانند اربعین موجب می‌شود انسان به سمت معنویات و خداوند سوق پیدا کند و این موضوع به میزان بالایی تأثیرگذار است.
وی ادامه داد: برخی زمان‌ها ما مبارزه و مقابله با مفسدان و ... را انجام می‌دهیم؛ به‌عبارت‌دیگر به‌صورت مادی مبارزه می‌کنیم اما نوع دیگری از مبارزه با فساد به این صورت این است که زمینه را طوری فراهم می‌کنیم که مردم خودشان به‌طور طبیعی به راه اصلاح خویش بروند و این معنویت برای مردم موجب می‌شود که از فساد دوری کنند.
آیت‌الله فقیهی ابراز داشت: مساجد و حسینیه‌ها، اماکن زیارتی و مقدس و پیاده‌روی اربعین تأثیر بسزایی دارد تا این روحیات معنوی برای مردم فراهم شود.
وی تأکید کرد: هر چه بیشتر جوانان را تشویق کنیم تا در این‌گونه مراسم‌ها شرکت کنند برای روابط اجتماعی و روابط خانوادگی مناسب است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در واقع، این مبارزه معنوی با فساد است که باید بیش از گذشته در جامعه ترویج شود.
وی پیاده‌روی اربعین را موردتوجه قرارداد و گفت: افرادی که یک‌بار در پیاده‌روی حضور پیدا می‌کنند عاشق اباعبدالله (ع) می‌شوند و نمی‌توانند در سال‌های دیگر حضور پیدا نکنند.
آیت‌الله فقیهی افزود: علاوه بر این پیاده‌روی اربعین ازنظر معنوی یک حرکت عظیمی است که باید مورد تشویق قرار بگیرد و از ظرفیت این مراسم در تمامی ابعاد معنوی، سیاسی و اجتماعی بهره گرفته شود.
وی به تبلیغات دشمنان اسلام نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات معاندین و افرادی که ضد اسلام هستند برای این است که این حرکت عظیم را مورد سؤال قرار بدهند که قطعاً شکست خواهد خورد.
استاد حوزه علمیه قم جهانی‌شدن این پیاده‌روی را مهم و قابل‌تأمل دانست و تصریح کرد: این حرکت باید در بُعد جهانی آن‌که بحمدالله در این سال‌ها شکل‌گرفته ادامه یابد تا زمانی که مهدی موعود (عج) خود پرچم‌دار این پیاده‌روی شود.
وی حفظ وحدت و اتحاد جهان اسلام را مهم برشمرد و بیان داشت: در این مراسم باید اخلاق اسلامی را رعایت کنیم به‌طوری‌که اعمال و رفتار ما باید اسلامی و وحدت‌آفرین باشد و علاوه بر این به مقدسات تمامی ادیان احترام بگذاریم.
 آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: باید باکمال آرامش این راهپیمایی را انجام بدهیم تا روحیه ایثار، فداکاری و ازجان‌گذشتگی را در این حرکت عظیم نشان بدهیم.
وی به پیام‌های این حضور اشاره کرد و بیان داشت: دنیای ضد اسلام و استکبار نیز باید بداند این جمعیت قابل شکست نیست و اهل مقاومت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha