جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیر کل استاندار با امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: مشتری در میدان عرضه و تقاضا به دنبال کالایی است که کیفیت بالاتری داشته باشد و اگر این مهم در تولید داخلی اتفاق بیوفتند زمینه رونق تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز می باشد ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار با رئیس مرکز ملی تائید صلاحیت استاندارد کشور و مدیر کل استاندارد استان همدان، با تاکید بر این که دین اسلام توجه ویژه ای نسبت به بحث کیفیت دارد اظهار داشت: روایاتی داریم که پیامبر اکرم و معصومین همواره تاکید ویژه بر انجام کارها به صورت اکمل و اتمم با بهترین وجه داشته اند.

وی با اشاره به این که خداوند دوست دارد کار محکم، قوی و متقن انجام شود یادآور شد: تاکید پیامبر اسلام و نگاه دین اسلام به انجام صحیح و درست کار اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

امام جمعه همدان افزود: حتی در عبادات ما نیز موضوع کیفیت بسیار تاکید شده است تا جایی که در بیانات معصومین بر کیفیت عبادت بیش از کمیت توجه شده است.

وی با بیان این که توجه اسلام به جنبه های کیفی بسیار بالا است خاطر نشان کرد: بارها تاکید شده است که اگر حس خواندن نماز مستحبی را ندارید نخواندن آن بهتر از خواندن آن می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اسلام را موافق تولید حداکثری عنوان کرد و گفت: حال اگر این توجه ویژه اسلام در کیفیت را در عرصه اقتصاد بیاوریم و با توجه به این که دین اسلام طرفدار تولید ثروت و تولید اقتصادی است نتیجه اش در بالا رفتن کیفیت در عرصه تولید و اقتصاد نمود بیرونی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در فقه ما اضافه کاری سرپرست خانواده و داشتن شغل دوم برای تولید ثروت مستحب است و این نشان از ضرورت و توجه به اقتصاد در دین اسلام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که امروز در دنیای رقابت قرار داریم ابراز داشت: در بحث تقاضا وظیفه نهاد های نظارتی همچون استاندارد و همچنین واحد های تولیدی این است که به سمت افرایش کیفیت کالای داخلی حرکت کنیم.

وی یادآور شد: مشتری در میدان عرضه و تقاضا به دنبال کالایی است که کیفیت بالاتری داشته باشد و اگر این مهم در تولید داخلی اتفاق بیوفتند زمینه رونق تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز می باشد ایجاد خواهد شد.

امام جمعه همدان در پایان با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط اداره استاندارد تاکید کرد: در رسیدن به هدف نهایی و مورد نظر اگر در انجام کارهای تولیدی، مطالعه محور عمل کنیم، بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن ها مواجه هستیم کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha