جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ آیت الله قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از اعراب و مسلمانان خواست با سوریه در مقابله با تجاوز ترکیه علیه این کشور و نقض حاکمیت آن اعلام همبستگی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور بیانیه ای از اعراب و مسلمانان خواست با سوریه در مقابله با تجاوز ترکیه علیه این کشور و نقض حاکمیت آن اعلام همبستگی کنند.

کشور های عربی و اسلامی باید در برابر تجاوز ترکیه به سوریه موضع قاطعی اتخاذ کنند 

وی افزود: کشور های عربی و اسلامی باید در برابر تجاوز ترکیه به سوریه موضع قاطعی اتخاذ کنند به گونه ای که موجب توقف این تجاوز و حفظ حاکمیت سوریه شود.

آیت الله قبلان با بیان اینکه دولت ترکیه هر چقدر هم توجیهات مختلف ارائه دهد، باز این حق را ندارد که علیه کشور همسایه تجاوز کند، گفت: تجاوز ترکیه، تجاوز علیه تمامی ملت سوریه است، لذا این ملت باید از دولت سوریه در جنگ آزادسازی کشور از لوث تروریست های تکفیری، بازگرداندن حاکمیت و تحکیم امنیت و استقرار حمایت کند.

سوریه در ایجاد وحدت عربی و دفاع از مسائل به حق نقش محوری دارد

رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان بر ضرورت بازگشت همبستگی عربی که تجلیات آن را در بازگشت سوریه با اتحادیه عرب دیده شد، تاکید کرد و افزود: سوریه در ایجاد وحدت عربی و دفاع از مسائل به حق نقش محوری دارد و این کشور در جبهه اول دفاع از ملت ها و کشور های عربی در مقابله با پروژه صهیونیستی و رژیم غاصب فلسطین قرار دارد.

دولت لبنان برای مقابله با تجاوز ترکیه و اشغالگری اسرائیل در کنار سوریه بایستد

آیت الله قبلان از دولت لبنان خواست برای مقابله با تجاوز ترکیه و اشغالگری اسرائیل در کنار سوریه بایستد و در جهت مقابله با خطر هایی که دو ملت و دو کشور را مورد تهدید قرار می دهد، با دولت سوریه همکاری داشته باشد، به ویژه که منافع عالی لبنان می طلبد که دولت لبنان در سطوح مختلف روابط مشترک مستحکمی با سوریه برقرار نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha