شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کودکان مسلمان  بیشتر از هر زمان دیگری درمدارس در معرض آزار و اذیت

حوزه/ یک نظرسنجی که توسط شورای روابط اسلامی آمریکا، شعبه کالیفرنیا منتشر شد نشان می دهد که کودکان مسلمان بیشتر از دیگر دانش آموزان در معرض اذیت در مدارس هستند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mynewsla، گزارش جدیدی که اخیرا توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) منتشر شده است نشان می دهد که کودکان مسلمان بیشتر از هر گروه دانش آموزی دیگری در مدارس ایالت کالیفرنیا  مورد زورگویی و آزار و اذیت  قرار می گیرند.

یک نظرسنجی از دانش آموزان مسلمان کالیفرنیا که روز چهارشنبه منتشر شد ، نشان داد 39٪ گزارش داده اند که به دلیل ایمان اسلامی هدف قلدری و زورگویی قرار گرفته اند، که این رقم در مقایسه با 19٪ در سال 2016 که آخرین نظرسنجی انجام شده بود، افزایش قابل توجهی داشته است.

شورای کایر مستقر در انیمهایم این نظرسنجی را از روی 1 هزار و 500 دانش آموز در رده های سنی 11 تا 18 سال در سرتاسر ایالت انجام  داده  است.

در حالی که تبعیض در بعضی از مقولات اندکی کاهش یافته است ، تقریبا 40٪ از پاسخ دهندگان گزارش دادند که دانش آموزان در مدرسه به دلیل مسلمان بودن مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. این رقم دو برابر آمار ملی برای دانش آموزانی است که در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

از نگاه مثبت این مطالعه حاکی از کاهش «اظهارنظرهای توهین  آمیز معلمان، مدیران وسایر کارمندان مدارس» نسبت به دانش آموزان مسلمان بوده است که رقم آن از 38% در سال 2916 به 29% در نظرسنجی اخیر رسیده است.

حمله سایبری نیز روند نزولی داشته است و از 26٪ در سال 2016 به 13٪ در جدیدترین نظرسنجی رسیده است.

دانشجویان دختر از زورگویی بیشتر خبر دادند این نظرسنجی نشان داد 44٪ از دانشجویان دختر، قلدری را تجربه کرده اند؛ در حالی که در زورگویی علیه پسرها 37٪ است. قلدری در رده های بالاتر تحصیلی نیز بیشتر بود، دانشجویان سال بالا در دبیرستان  میزان زورگویی را 48% اعلام کرده اند که بیشترین میزان در تمامی رده های سنی بوده است.

در این گزارش آمده است که 72٪ دانش آموزان اظهار داشتند که نسبت به 77٪ در سال 2016 ، دین خود را نسبت به دیگران آشکارتر کرده اند.

متخصصان شورای کایر به آموزش بیشتر مربیان در مورد نحوه برخورد با زورگویی با محوریت اسلامی توصیه کرده اند.

در این گزارش آمده است: آموزش معلمان و سرپرستان مدارس باید شامل مهارت های بی طرفانه از جانب متخصصان در مورد آئین های مذهبی و اعتقادات دانش آموزان مسلمان خود باشد تا معلمان بتوانند زمینه های زورگویی را پیش بینی و شناسایی کنند.

در ادامه آمده است: معلمان باید آموزش ببینند تا نسبت به برنامه های درسی و مباحث کلاس در مورد اسلام و سیاست جهانی کنونی که ممکن است دانش آموزان مسلمان را تحت تأثیر قرار دهد ، حساس باشند. دانش آموزان مسلمان نباید احساس کنند که باید پاسخگوی همه مسلمانان باشند. بسیاری از دانش آموزان مسلمان آمریکایی احساس می کنند که از طرف همسالان و معلمان خود تحت فشار قرار می گیرند که در صورت عدم توانایی انجام این کار ، با خیال راحت درباره این موضوعات صحبت کنند.

این سازمان والدین و دانش آموزان را تشویق به «هوشیاری در جستجوی نشانه های زورگویی و آزار و اذیت» کرده و توصیه می کند که والدین «از نزدیک فعالیت های آنلاین فرزندان خود را رصد کنند» تا در برابر آزار و اذیت سایبری از آنان محافظت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha