چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلوگیری از سوار شدن خانواده های مسلمان به کشتی سواری نیویورکی

حوزه/ سه خانواده مسلمان که قصد سوار شدن به یک کشتی سواری در بروکلین را داشتند، به بهانه های واهی امنیتی، و با رفتاری تبعیض آمیز نتوانستند بر عرشه کشتی بروند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbsnews، براساس شکایتی که روز چهارشنبه توسط یک خانواده مسلمان تنظیم شد، کارمندان یک کشتی شهری در نیویورک مانع از حضور سه خانواده مسلمان به بهانه پوچ «امنیتی» بر روی کشتی هایشان شده اند.

در این شکایت نامه آمده است که این اقدام تبعیض آمیز باعث شده که سفر تابستانی مفرحی که آغاز کرده بودن به یکی از «بدترین ایام» آنان تبدیل شود.

در این شکایت نامه که شورای روابط اسلامی آمریکایی (بزرگترین سازمان حقوقی حامی مسلمانان در آمریکا) به نمایندگی از این خانواده های مسلمان تنظیم کرده آمده است: خانواده ها ابتدا بدون هیچ مشکلی در بی ریج بروکلین به وال استریت سوار یک کشتی شدند. سپس تصمیم گرفتند با یک کشتی به  سمت اسکله پارک بروکلین سوار شوند.

 زیرا کودکان زیادی همراه داشته و قدم زدن برایشان دشوار بوده است. دو تن از زنان گروه نیز محجبه بوده و لباس های سنتی اسلامی به تن داشته اند. دو کارمند کشتی ابتدا به حضور آنان رضایت داده اند اما زمانی که قصد سوار شدن داشته اند، دو کارمند با هم مشاجره کوچکی انجام داده و از سوار شدن آنان ممانعت می کنند.

در این  گزارش آمده است: آن ها گفته اند که ما به خاطر دلایل امنیتی نمی توانیم سوار شویم! وقتی از آن‌ها توضیح خواستیم که دلیل بیاورند دروازه را بستند. یکی از آن ها بسیار بی ادب بود و صدایش را بلند کرد.

 براساس این شکایت ، این حادثه در جلوی چشم سایر مسافران اتفاق افتاد و باعث شد بسیاری از کودکان این گروه شروع به گریه کنند.

سرانجام کارمندان گفتند که خانواده ها اجازه سوار شدن ندارند زیرا گفته می شود کودکان روی صندلی ها ایستاده اند. خانواده ها این را «بهانه ای واهی» برای «رفتار تبعیض آمیز» می دانند. شرکت «فری ان وای سی» که مسئولیت این کشتی های سواری را دارد توجیه کارمندان را غیرقابل قبول توصیف کرده است.

این شرکت حادثه را یک «سوءتفاهم» خوانده و پیشنهاد داده هزینه کرایه را بازپرداخت کند. در مقابل شورای کایر خواستار جبران خسارت و همچنین عذرخواهی رسمی از مسافران مسلمان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha