جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مصطفی علماء در دیدار با حقوق دانان بسیجی استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: باید از ظرفیت نیروهای جوان با روحیه انقلابی در مسائل حقوقی و قضایی بیشتر استفاده نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علماء، در دیدار با حقوق دانان بسیجی استان کرمانشاه، که با حضور توسلی زاده رئیس کل دادگستری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت اجرای احکام الهی در جامعه، گفت: مسئله قضا؛ حقوق، وکالت و حَکَم بودن بسیار مهم و دقیق است و این موارد در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه اهمیت حفظ حرمت مردم در موضوع های مختلف حکومتی باید مَد نظر باشد، گفت: اسلام به سه موضوع؛ اهمیت بالایی می دهد، اول خون، دوم اموال و سوم آبروی مردم، لذا باید حفظ حرمت مردم در موضوعات حقوقی به شدت لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه در روزگار گذشته خیلی از دعاوی حقوقی با دخالت علما به صورت کدخدا منشی در داخل مسجد حل و فصل می شد، گفت: الان هم می توان با بهره‌گیری از روحانیون بصیر ، انقلابی و دلسوز؛ بسیاری از مشکلات حقوقی جامعه را به سر انجام رساند.

آیت الله علماء با بیان اینکه طرح رئیس محترم قوه قضائیه که هر مسجد یک حقوق دان بسیار ابتکار علمی و مهمی می باشد؛گفت: آشنایی مردم با حقوق خود در امر قضا؛ از طریق مسجد محوری بهترین راه حل برای حل اختلافات فی ما بین است.

وی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری خاطر نشان ساخت: در فحوای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اهمیت ویژه‌ای برای حضور جوانان انقلابی قائل هستند،گفت: باید از نیروهای جوان با روحیه انقلابی در مسائل حقوقی و قضایی بیشتر استفاده نمود.

گفتنی است قبل از سخنان آیت الله علما، توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گزارشی از برنامه های این دستگاه را ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha