سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیخ حسن الصفار روحانی شیعه عربستان

حوزه/ شیح حسن الصفار یکی از روحانیون شیعه استان قطیف عربستان تاکید کرد: نهضت امام حسین (ع) برای ایجاد وحدت میان اسلام و مسلمین پرپا شد و این سخن که برخی می گویند این نهضت موجب تفرقه میان مسلمان شد، درست نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ الصفار طی مراسمی در شهر "آنتورپ" بلژیک که با حضور اقلیت های اسلامی برگزار شد، از پیروان اهل بیت (علیهم السلام) که در سرتاسر جهان حضور دارند، خواست با رفتار و کردار شایسته پیام اسلام محمدی را به دیگران برسانند و برای این کار از نعمت اهل بیت (ع) استفاده نمایند.

امام حسین (ع) با جانفشانی خود موجب برافراشته شدن پرچم اسلام تا روز قیامت شد

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با جانفشانی و فداکاری خود موجب اعتلای کلمه حق و برافراشته شدن پرچم اسلام تا روز قیامت شد، گفت: این مصیبت بزرگ از روی حادثه یا به صورت ناگهانی نبوده است، بلکه خداوند متعال به جانفشانی های بزرگ امام حسین (ع) اهتمام ویژه داشته و اهل بیت (ع) نیز به احیای شعائر حسینی تشویق کرده اند.

این روحانی عربستانی تصریح کرد: احیای سالروز شهادت امام حسین(ع)، گریه و زاری و احیای عاشورا به خاطر این است در روایات صراحت به آن اشاره شده است.

شیخ صفار اشاره کرد: روایت های زیادی در خصوص اهمیت زیارت امام حسین (ع) مانند زیارت سایر ائمه معصومین (ع) وارد شده، امّا زیارت امام حسین (ع) با آداب و شرایط خاصی است که ائمه اهل بیت(ع) آن را بنیان نهاده اند و هدف آن حضرات این بوده که امام حسین (ع) نماد دین استوار باشد.

وی ضمن بیان مفاهیم و ارزش های انسانی عاشورا، بر ضرورت توجه به منافع مردم از جمله انسان های متدین تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) از پیروانش می خواهد که در بهترین شرایط زندگی کنند.

شیخ الصفار در همین خصوص به آیاتی قرآن کریم اشاره کرد که می فرماید: ﴿فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً﴾، و ﴿رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّار﴾.

مبارزه با ظلم و استبداد و مطالبه آزادی و حقوق یک واجب شرعی است

 این روحانی شیعه با بیان اینکه هر ساله بر سطح آگاهی افراد متدین افزوده و رابطه مردم و دین بهتر می شود، گفت: باید بهبود عملکرد و تعامل با نهضت و اندیشه حسینی احساس شود تا این مسئله برای همگی آشکار و عیان گردد که امام حسین (ع) سرچشمه علم است و شهادت آن حضرت پیامی انسانی به تمامی جهان دارد و آن پیام این  است: مبارزه با ظلم و استبداد و مطالبه آزادی و حقوق یک واجب شرعی است.

قدرت امت ها در وحدت آنان و ضعف آنان در اختلاف است

شیخ حسن الصفار در پایان سخنان خود اشاره کرد: نهضت امام حسین (ع) پیامی انسانی به تمامی مردم جهان به ویژه مسلمانان داده و گفته که قدرت امت ها در وحدت آنان و ضعف آنان در اختلاف است.

وی افزود: کسانی که در نهضت حسینی شک و شبهه ایجاد می کنند، از اسلام به دور هستند و تقویت ارزش های انسانی بشریت در پایان تحقق خواهد یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha