جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ پیرحسین کولیوند بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۶۰ هزار نفر از ایرانیان از خدمات پزشکی و بهداشتی و درمانی بهره گرفته اند و همچنین حدود ۴۰ هزار نفر ار اتباع خارجی نیز از این خدمات استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، پیرحسین کولیوند، در گفتگو با رادیو اربعین، با اشاره به بازدید خود از مرز شلمچه، مهران و چذابه گفت: در این مرزها خدمات دهی بخصوص در حوزه بهداشت و درمان به خوبی ارائه می شود و عبور و مرور نیز به سهولت در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون بابغ بر ۲۶۰ هزار نفر از ایرانیان از خدمات پزشکی و بهداشتی و درمانی بهره گرفته اند و همچنین حدود ۴۰ هزار نفر ار اتباع خارجی نیز از این خدمات استفاده کرده اند. ۴۳۰ نفر از مصدومین و بیمارانی که در بیمارستان های عراق بستری بودند، به مرزهای شلمچه و چذابه منتقل شدند و ۱۵۰ نفر از مصدومین و بیماران نیز به شهرهای محل سکونت شان منتقل شدند تا خانواده هایشان نیازی به آمدن تا مرز نداشته باشد که این کار با بالگرد انجام شد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین ضمن اشاره به موج گسترده جمعیت در سال جاری، اظهار کرد: با وجود این جمعین انبوه، رعایت موارد بهداشتی به خوبی انجام شد و مردم عزیز نیز خیلی خوب کمک کردند. تعداد بیماری ها نسبت به سال گذشته کم بود و تا به امروز نیز شاهد بیماری واگیردار نبودیم.

وی تصریح کرد: مرزها از نظر مراقبت های پزشکی کنترل می شوند تا بیماری های واگیردار شیوع پیدا نکند که این مهم هم در مرزهای زمینی، هم مرزهای هوایی و هم مرزهای دریایی صورت می گیرد. مردم در هر نقطه از ایران نیاز به خدمات و کمک های پزشکی داشتند با ۱۱۵ تماس بگیرند و در داخل عراق به اولین مرکز درمانی مراجعه کنند و خدمات درمانی را دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha