جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 868464
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
موکب اصحاب‌الحسین

حجت الاسلام اجاقی گفت: حضور سخنرانان و اساتید مطرح و برتر حوزه و دانشگاه و کارشناسان در حوزه موضوعات بصیرتی در موکب اصحاب الحسین همه و همه در جهت افزایش بصیرت زائران عزیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، استان همدان در ایام پیاده روی اربعین و حضور زائران در کربلای معلی با برپایی 16 موکب در کربلا معلی آمادگی خوبی را برای پذیرایی و اسکان زوار را دارا بود.

در این بین، موکب اصحاب الحسین (ع) همدان که در نزدیکی حرم و با فاصله تقریبی 100 متری از حرم اباعبدالله حسین(ع) در خیابان باب الشهدا قرار دارد در این ایام علاوه بر پذیرایی و اسکان به صورت تخصصی بر روی کارهای فرهنگی متمرکز شده است و با برگزاری مراسم عزاداری توسط مداحان کشوری و جلسات بصیرتی و شناختی سعی در ترویج فرهنگ ناب اسلامی را در بین زوار دارد.

حجت‌الاسلام محمدباقر اجاقی از اعضا کادر حوزه علمیه استان همدان به همراه جمعی از طلاب همدانی، اعضا بسیج دانشجویی و جبهه های فرهنگی کشور این موکب فعال و به نوعی پیشگام را در شهر کربلا دائر کرده اند.

حجت الاسلام اجاقی با اشاره به برنامه های اجرا شده در ایام پیاده روی اربعین در این موکب یادآور شد: حضور سخنرانان و اساتید مطرح و برتر حوزه و دانشگاه و کارشناسان در حوزه موضوعات بصیرتی در موکب اصحاب الحسین همه و همه در جهت افزایش بصیرت زائران عزیز بوده است که توسط این مجموعه برگزار شده است.

مدیر موکب اصحاب الحسین افزود: علاوه بر برنامه های بصیرتی و فرهنگی این موکب، اسکان و پذیرایی روزانه سه هزار نفر از زوار اربعین نیز در دستور کار قرار داشت و در هر وعده در حدود سه هزار پرس غذا در موکب اصحاب الحسین توزیع شده است.

وی با بیان این که ستاد بازسازی عتبات در استان همدان در این مدت خدمات زیادی در جهت رفاه موکب داران و زائران انجام داده است ابراز داشت: لازم به ذکر است یکی دیگر از خدماتی که در این موکب جهت رفاه هر چه بیشتر زوار عزیز ارائه می شد ایجاد فضایی مناسب جهت نگهداری کودکان و وجود وسائل بازی برای کودکان بود که خانواده‌ ها بدون هیچ مشکلی می توانستند از آن استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha