جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباس موسیوند مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج 

حوزه/ حجت الاسلام موسیوند با تقدیر از میزبانی مردم عاشق اباعبدالله الحسین(ع) عراق، گفت: مردم عراق از همه زندگی خودشان در راه امام حسین(ع) گذشته اند و عاشقانه به زائران خدمت می کنند.

حجت الاسلام عباس موسیوند در گفت و گو با خبرنکار خبرگزاری «حوزه» در همدان با بیان این که زیارت اربعین دارای دو بعد فردی و اجتماعی است، اظهار داشت: در بعد فردی آنچه در روایات و احادیث بیان شده است همگی حکایت از ثواب بسیار بالای زیارت و پیاده روی اربعین دارد.

وی افزود: نه تنها کسانی که زائر حرم امام حسین (ع) هستند، بلکه برای همه افرادی که در موکب ها پذیرای زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستند نیز ثواب بسیاری ذکر شده است و این نشان از اهمیت و جایگاه بالای این زیارت در دین اسلام و مکتب تشیع دارد.

حجت الاسلام موسیوند با اشاره به این که این همه آن چیزی نیست که برای زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) ذکر شده است، یادآور شد: زائران زمانی که پس از زیارت به خانه های خود بر می گردند، ندا می آید که خداوند تمام گناهان این زائر را بخشیده است و همانند این است که تازه متولد شده است.

وی تصریح کرد: پیاده روی اربعین در بعد اجتماعی و سیاسی دارای ابعاد گسترده تری است به طور مثال می توان به ایجاد همبستگی و وحدت در بین مسلمانان و شیعیان اشاره کرد که یکی از فواید بسیار مهم آن هم تبادل فرهنگ و نظرات بین شیعیان است.

حجت الاسلام موسیوند با تاکید بر این که در بعد سیاسی، راهپیمایی اربعین قدرت نمایی شیعیان در مقابل دشمنان محسوب می شود، ابراز داشت: به خاطر همین ثمرات عظیم است که دشمنان اسلام شبانه روز در حال شبهه افکنی و ایجاد اختلاف در بین مسلمانان هستند و به دنبال آن هستند که این فایده بزرگ وجود نداشته باشد.

وی با تقدیر از میزبانی مردم عاشق اباعبدالله الحسین(ع) عراق، گفت: مردم عراق از همه زندگی خودشان در راه امام حسین(ع) گذشته اند  و عاشقانه به زائران خدمت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha