پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زائران پاکستانی

حوزه/ زائرانی پاکستانی امام حسین (ع) با بیان این که مردم ایران عاشق اهل بیت هستند، تصریح کردند: عشق به امام حسین (ع) همه دل‌ها را به هم نزدیک کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  اینجا کیلومترها با کربلا فاصله دارد اما این فاصله نیز باعث نشده است که نوای حسین حسین شنیده نشود.

اینجا در مرکز کریمه اهل‌بیت (ع) قرارگاهی برپاشده است که در خدمت زائران امام حسین (ع) باشد؛ زائرانی که بیشتر آن‌ها از کشوری دیگری می‌آیند و قصد دارند پیش از زیارت امام حسین (ع) به زیارت بانوی دوعالم حضرت معصومه (س) مشرف شوند و با ایشان همدردی کنند.

قرارگاه مردمی اربعین این روزها در مصلی قدس شهر قم پذیرای هزاران هزار دلداده‌ای است که یا در مسیر زیارت امام شهیدان هستند و یا این‌که از زیارت ایشان برگشته‌اند.

وارد محوطه مصلی که می‌شویم نوای " حب الحسین یجمعنا " به گوش می‌رسد به‌طوری که پیرمردی سالخورده در حال تعمیر کفش‌های زائران حسین است و کمی دورتر ایستگاه‌های صلواتی به راه است، ایستگاه‌هایی که بانام شهدای مدافع حرم مزین شده و بیشتر کارهای آن‌ها را نیز مسلمانان و برادران افغانستانی انجام می‌دهند.

اتحاد، وحدت و همدلی را به‌خوبی می‌توان در این قرارگاه مشاهده کرد، اتحاد و همدلی که هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر در سرزمین نینوا برپاشده است و همه حول محور امام حسین (ع) گرد هم آمده‌اند.

با چند تن از زائران پاکستانی که از ایالت پنجاب آمده و قرار است امشب عازم کربلای معلی شوند و ظهر اربعین در محضر امام شهیدان باشند به گفتگو نشستیم و از وضعیت اسکان و خدمات دیگر قرارگاه از ایشان سؤالاتی را پرسیدیم.

برای اولین بار عازم کربلا هستم

نادر حسین یکی از زائرانی است که در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای اولین بار است که خدا به من لطف داشته و عازم کربلا هستم.

وی ادامه داد: من و دوستانم دیروز وارد قم شدیم و در این مکان استقرار پیدا کردیم.

نادر حسین در پاسخ به این سؤال که آیا انتظار این مهمان‌نوازی و خدمت‌رسانی را از شهروندان قمی داشته است، گفت: دوستانم سال گذشته آمده بودند و خیلی از مهمان‌نوازی و خدمات قرارگاه تعریف می‌کردند اما باور نمی‌شد که با این خدمات رایگان و خوب مواجه شوم.

وی ابراز داشت: از مردم ایران به‌خصوص شهر قم تشکر می‌کنم که بدون هیچ‌گونه تشریفاتی ما را پذیرفتند و به ما خدمت می‌کنند.

امروز ما مهمان سفره امام حسین (ع) هستیم

سید امجد حسین شهروند دیگر ایالت پنجاب پاکستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: خداوند متعال را شاکر هستم که امسال نیز فرصت حضور در کربلا را نصیب من کرد.

وی ادامه داد: من سال گذشته نیز در این مکان حضور داشتم و از زحمات بسیار زیادی که برادران ایرانی برای خدمت‌رسانی به ما می‌کشند، تشکر می‌کنم.

سید امجد حسین تصریح کرد: امروز ما مهمان سفره امام حسین (ع) هستیم و این عشق ایشان است که همه را دورهم جمع کرده است.

وی بیان داشت: حب الحسین یجمعنا را می‌توان در جای‌جای ایران دید و این حُب امام حسین (ع) که ما در کنار سایر برادرانمان از کشورهای مختلف عازم کربلا هستیم.

مردم ایران عاشق اهل‌بیت هستند

محمد شعیب یکی از دیگران از زائران پاکستانی است که با او به گفتگو نشستیم.

وی بابیان این‌که از دیدن ایران و پرچم‌ها و علم‌های سیاهی که در شهرهای ایران برای عزاداری امام حسین (ع) برپاشده، شگفت‌زده شده است، اظهار داشت: تمام نقاط ایران سیاه‌پوش شده است و همه عزادار امام حسین (ع) هستند که نشان می‌دهد چقدر مردم ایران اهل‌بیت (ع) را دوست دارند.

محمد شعیب ادامه داد: خدمت‌رسانی و مهمان‌نوازی مردم ایران به همه ثابت‌شده است و ما نیز قدردان ایشان هستیم.

وی در خصوص عبارت حب الحسین یجمعنا نیز گفت: عشق به امام حسین (ع) که دل‌های مسلمانان را به هم نزدیک کرده است و درواقع سیاه‌وسفید با هر ملیتی این روزها فقط حسین حسین می‌گویند که باید قدر این اتحادی که اربعین بنیان‌گذار آن بوده است را بدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha