جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مرتضی اسماعیلی طبا

حوزه/کارشناس و تحلیلگر رسانه گفت: باید شعار" هر زائر یک رسانه" به یک فرهنگ عمومی و جامع تبدیل شود تا بدین‌وسیله صدای اربعین به گوش تمام دنیا برسد.

سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری «حوزه» با اشاره به راهپیمایی اربعین و حضور میلیونی زائران در این حرکت بزرگ، اظهار داشت: این‌که ما می‌بینیم امام عسگری (ع) زیارت اربعین از علائم مؤمن برمی شمارند، نشان‌دهنده اهمیت تمدن ساز آن است.

وی ادامه داد: این موضوع علاوه بر این نشان‌دهنده این است که به چه میزان زیارت اربعین می‌تواند در گسترش فرهنگ عاشورا و معرفی اسلام تأثیرگذار باشد.

اسماعیلی طبا بابیان این‌که این راهپیمایی یک پدیده‌ای بینظیر بشری است، تصریح کرد: هرسال جمعیت راهپیمایان اربعین نسبت به سال‌های قبل افزایش پیدا می‌کند و درواقع این پیاده‌روی، باشکوه و جلال بیشتری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخن رهبری معظم انقلاب اربعین را یک رسانه بی‌مانند و بی‌همتا برشمرد و بیان داشت: اربعین یک رسانه مقدس و تأثیرگذار وتمدن ساز  است که هرساله پیام شکوه، عظمت و وحدت مسلمین و صمیمیتی که بین آن‌ها است را نشان می‌دهد.

این استاد دانشگاه افزود: رسانه‌ها نیز در برابر این پیاده‌روی عظیم رسالت‌هایی را بر عهده‌دارند که باید آن را عملیاتی کنند به‌خصوص زمانی که می‌بینیم که این پدیده‌ای عظیم توسط رسانه‌های غربی در بایکوت خبری قرار می‌گیرد و خبری با این عظمت را که همه ویژگیهای یک خبر جذاب را دارد سعی می‌کنند در کمترین پوشش خبری قرار دهند.

وی بابیان این‌که پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده وحدت جهان اسلام و زمینه ساز تمدن مهدوی  است، خاطرنشان کرد: به همین جهت رسانه‌های غربی از انتشار خبر آن جلوگیری می‌کنند و در برابر این حرکت عظیم به تحریف حقایق می‌پردازند به‌طوری‌که ادعاهای دروغی را در راستای تخریب این حرکت مطرح میکنند.

اسماعیلی طبا تأکید کرد: در مقابل این بایکوت خبریِ امپراطوری رسانه ای غرب، رسانه‌های داخلی مسوولیت بزرگی در این زمینه‌دارند و برای خنثی کردن این بایکوت خبری باید با استفاده از فضای مجازی که در اختیار دولت‌ها نیست فرهنگ اربعین را به گوش مردم جهان برسانند.

وی ادامه داد: باید شعار" هر زائر یک رسانه" به یک فرهنگ عمومی و جامع تبدیل شود تا بدین‌وسیله صدای اربعین به گوش تمام دنیا برسد.

کارشناس و تحلیلگر رسانه نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اربعین را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی در تهییج و تشویق مردم برای حضور در ای مراسم معنوی هم قدم‌های خوبی  برداشته‌اند و شاهد این موضوع هم حضور چند برابری زائران نسبت به سال‌های در این مراسم است.

وی خاطرنشان کرد: البته رسالت رسانه‌ها در همین حد باقی نمی‌ماند چراکه باید به تثبیت فرهنگ تمدن ساز اربعین هم بپردازند و با بهره‌گیری از عکس،کتاب،ثبت خاطرات و تولید  فیلم و مستندهای حرفه ای و.. فرهنگ اربعین را فراگیر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha