جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که در روایات مختلفی که از ائمه نقل‌شده بر اهمیت زیارت اربعین تأکید شده است، گفت: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مؤمن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ثواب و پاداش زیارت اربعین اظهار داشت: بر اساس روایات مختلف حضور در پیاده‌روی اربعین و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت سیدالشهدا در روز اربعین موجب آمرزش گناهان می‌شود.

وی پیاده‌روی اربعین و حضور میلیون‌ها زائر در کربلا را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: اربعین تجلی و نماد قدرت شیعه است و عزت و توان شیعه را به رخ جهانیان می‌کشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل تصریح کرد:  در دنیای اسلام به جزء تجمع اربعین تنها تجمع گسترده در زمان برگزاری حج است که آن‌هم به سه میلیون نمی‌رسد اما ما شاهد هستیم در روز اربعین 25 میلیون نفر از انسان‌های رستگار و مؤمن گرد حرم امام حسین(ع)جمع می‌شوند.

وی ادامه داد: اینجا عشق و دلباختگی و صفای درون است که 25 میلیون انسان عاشق را به کربلا می‌کشاند و علاوه بر این مردم دنیا در حیرت مانده‌اند که این حسین کیست که این‌گونه عاشقانش برای حضور در کنارش سر و دست می‌شکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha