جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شلیک رنگ به دروازه مسجد اصلی هنگ کنگ: شورای مسلمانان خواستار حفظ آرامش شد

حوزه/ پس از اینکه روز گذشته در عملیات متفرق سازی تظاهرکنندگان، پلیس هنگ کنگ اقدام به شلیک توپ مجهز به رنگ آبی به دروازه بزرگترین مسجد این کشور کرد، شورای مسلمانان خواستار حفظ آرامش شد.

  به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از scmp، پس از اینکه نیروهای ضدشورش پلیس هنگ کنگ روز یکشنبه برای مقابله با تظاهرکنندگان خیابانی، با توپ مجهز به رنگ آبی ورودی بزرگترین مسجد این شهر را مورد حمله قرار داده و منجر به خشم مسلمانان شد، شورای مسلمانان هنگ کنگ خواستار برقراری آرامش شده است.

این شورا از مسلمانان هنگ کنگ خواسته واکنشی به این حادثه «تحریک برانگیز» در خارج از مسجد نشان ندهند. این شورا همچنین از افسران و مردم محلی که یکشنبه شب برای پاکسازی این محل مذهبی داوطلب شده بودند قدردانی کرد.

درحالی که هدف قرار گرفتن بزرگترین مسجد مسلمانان هنگ کنگ باعث ایجاد فضای پرتنشی شده است. این شورا در بیانیه ای در صفحه فیس بوکش، که غروب یکشنبه نوشت: این حادثه بدون شک احساسات را در بین جوامع مسلمان و غیرمسلمان در هنگ کنگ برانگیخته است.

این بیانیه افزود: بیایید اجازه ندهیم وضعیت وخیم تر شود. بیایید به جای انتقام به دنبال آرامش، و به جای احساسات به دنبال عقلانیت و به جای تفرقه به دنبال اتحاد باشیم.

گفتنی است روز یکشنبه درحالی که تظاهرکنندگان از مقابل مسجد می گذشتند، توپ های اسپری رنگ آبی پلیس که برای متفرق سازی تظاهرکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد، به سمت مسجد شلیک شده و باعث شد دروازه های این مکان مقدس مسلمانان با رنگ ابی پوشانده شود.

 پلیس به سرعت نسبت به این حادثه در مسجد واکنش نشان داده و در صفحه فیس بوکش اعلام کرد که این حادثه «تصادفی» و «غیرعمدی» بوده است.

در این بیانیه آمده است: پلیس بلافاصله برای روشن شدن اوضاع و ابراز نگرانی با پیشوایان مسجد تماس گرفته است.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha