جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 سلسله جلسات اخلاق آیت الله ناصری در مسجد کمرزین اصفهان

استاد اخلاق حوزه گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام دوستان خودشان را این گونه معرفی می کنند: «مَلبَسُهُم الاِقتِصاد» یعنی لباس مؤمنین و متقین بر اساس اقتصاد و میانه روی است.  

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری  دولت آبادی،  پیش از ظهر امروز در جلسه اخلاق خود با اقشار مختلف مردم پیرامون شیعه و میانه روی، اظهار کرد: امیرالمؤمنین علیه السلام دوستان خودشان را این گونه معرفی می کنند: «مَلبَسُهُم الاِقتِصاد. » یعنی لباس مؤمنین و متقین بر اساس  اقتصاد ومیانه روی است.  

وی بیان کرد: معنای دیگر، این که لباس کنایه از زندگی است؛ یعنی زندگی او میانه است؛ یعنی نه آن قدر نازل و پایین است که اسباب آبرو ریزی بشود و نه به گونه ای است که سبب اسراف و مذموم باشد.

استاد اخلاق حوزه عنوان کرد: متقین طبق حدیث «خَیرُالاُمور أوسَطُها، در زندگی، حد متوسط را انتخاب می کنند، نه افراطی هستند، نه تفریطی.

وی درباره صورت برزخی نماز بیان کرد: صورت برزخی نماز، ملک مقربی می‌شود، هر مقدار حواست بیشتر جمع باشد، صورت آن ملک، بسیار عالی می‌شود.

آیت الله ناصری تصریح کرد: هر مقدار که حواست جمع نباشد، صورت‌های حیوانات را دارد، باید مراقب باشیم هر زمان که  به نمازمی ایستیم، می‌خواهید چه چیز به مولا تحویل بدهید.

کلید زبان

وی بیان کرد: از امام محمد باقرعلیه السلام است حکایت شده: «إِنَّ هَذَا اللِّسَانَ مِفْتَاحُ کُلِّ خَیْرٍ وَ شَرٍّ فَیَنْبَغِی لِلْمُؤْمِنِ أَنْ یَخْتِمَ عَلَی لِسَانِهِ کَمَا یَخْتِمُ عَلَی ذَهَبِهِ وَ فِضَّتِهِ، زبان، کلید هر خیر و شری است.

استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: هر خیری را که می خواهید دنبال آن بروید، کلید آن، زبان است و هر شری هم که با هر ابزار و اعضای بدن تو بخواهد واقع بشود، کلید آن، زبان است.

وی عنوان کرد: در ادامه روایت حضرت فرمود «سزاوار است مؤمنین زبانشان را حفظ کنند؛ همان طور که سکه های طلا و نقره را حفظ و پنهان می کنند. زبان خود را باید مانند با ارزش‌ترین دارایی‌ات حفظ کنید، تا هم بتوانی به موقع منشأ خیر باشی، وهم مبادا خرابی به بار بیاورد و دین، دنیا و آخرت تو را به باد بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha