جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ پذیرایی از زائران اربعین در موکب اهل سنت کردستان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: امسال برادران اهل سنت که محبت و عشق خاندان رسول الله (ص) در وجود آنان موج می زند، حضورشان برای خدمت رسانی و پذیرایی از زوار اربعین در موکب ها و هیئات مذهبی بسیار چشمگیر و کم نظیر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر علیه السلام کامیاران که به تازگی از سفر اربعین حسینی بازگشته اند، با اشاره به حضور میلیونی و پرشور زائران از سراسر جهان در کربلای معلی، گفت: امسال تمام رسانه های بیگانه اعم از رسانه های منطقه ای و فرامنطقه ای به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده از ماه ها قبل زمینه های برگزاری یک اربعین کم فروغ را مهیا کرده بودند، ولی جوابی که مسلمانان و زائرین اربعین به آنان دادند، کوبنده و دندان شکن بود.

 استاد حوزه با اشاره به اینکه تنها از ایران اسلامی بیش از 3 میلیون و 500 هزار زائر در کربلا معلی حضور داشتند، افزود: امسال از سراسر جهان شاهد حضور زائرین حسینی و عاشقان و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام بودیم و باید گفت که یکی از پرشکوه ترین اجتماعات اربعین در طول تاریخ اسلام بوده است.

حجت الاسلام حسینی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم مومن و فهیم کردستان در موکب های اربعین، اظهار داشت: امسال برادران اهل سنت که محبت و عشق خاندان رسول الله (ص) در وجود آنان موج می زند، حضورشان برای خدمت رسانی و پذیرایی از زوار اربعین در موکب ها و هیئات مذهبی بسیار چشمگیر و کم نظیر بود و این حضور پیام وحدت و برادری مردم این استان را به گوش همه ملت های دنیا به ویژه به گوش دشمنان وحدت جهان اسلام رساند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) کامیاران ادامه داد: مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران نیز در راستای خدمت به این زوار گرامی اقدام به ایجاد موکب و محل اسکان در خود مدرسه کرد.

وی تصریح کرد: حسینیه مدرسه علمیه شهرستان کامیاران در این ایام به عنوان محل اسکان زائرین اربعین خدمات بسیاری به زوار ارائه داد که البته این را وظیفه دینی و شرعی خود می دانیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی دیگر از جلوه های زیبای اربعین حسینی امسال حضور فعالانه طلاب، مبلغین و روحانیون در موکب ها بود. این عزیزان با حضور خود به سؤالات و مسائل شرعی زائرین اربعین پاسخ های لازم را می دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha