پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خط تماس تلفنی برای گوش دادن به مشکلات نسل جوان در انگلستان

حوزه/ خیریه اسلامی با نام «پنی اپیل» در انگلیس، خط تماس تلفنی برای «کمک به نسل جوان مسلمان» تشکیل داده و جوانان می توانند در هر زمانی با شماره گیری این خط، مشکلات شان را مطرح کرده و راه حل دریافت کنند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabnews، شکیرا رحمان مدیرعامل 11  ساله شعبه کودک و نوجوان موسسه خیریه اسلامی «پنی اپیل»  در انگلستان، خط تماس تلفنی فوری با عنوان «کمک به نسل جوان مسلمان» (مای هلپینگ) راه اندازی کرده است. این موسسه  قصد دارد با ایجاد خط تماس تلفنی  به مشکلات  جوانان گوش داده و ازسلامت روانی نسل جدید 11 تا 24 ساله حمایت کند.

این موسسه یک نهاد غیررسمی و حمایتی برای جوانان مسلمان در سرتاسر انگلستان خواهد بود و به چالش های پیش روی جوانان مسلمان از جمله مشکلات خانوادگی، اسلام هراسی، زورگویی در مدارس، فشارهای فرهنگی یا مذهبی و غیره که بسیاری را در جامعه مدرن امروزی انگلیس تحت تاثیر قرار داده رسیدگی می کند.

تماس گیرندگان با این سازمان با یک پزشک کاملا آموزش دیده و با تجربه در تماس قرار گرفته و می توانند هر زمان که بخواهند با وی صحبت کرده و مشکلاتی را که پیش رو دارند بیان کنند. پزشکان و درمانگران نیز با ارائه پشتیبانی لازم از تماس گیرندگان حمایت می کنند. آنها همچنین می توانند در 48 ساعت به مشاوران با دانش اسلامی از طریق ایمیل دسترسی داشته  باشند و در صورت نیاز به سازمان های تخصصی منتقل شده و تحت مراقبت های ویژه قرار میگیرند.

سرپرستی این تیم را  هینا ظفر یک مشاور واجد شرایط روانشناسی به عهده دارد.

شکیرا رحمان گفت: راه اندازی این خط جوانان اولین ایده من هنگام پیوستن به گروه «اپیل پنی» بود. من مادرم را دارم که در مورد مشکلاتی مانند فشار رسانه های اجتماعی ، زورگویی در کلاس درس یا نگرانی های دیگر با من صحبت کند. اما بسیاری از دوستان مسلمان من در مدرسه خیلی ترس دارند که با خانواده خود صحبت کنند ، زیرا احساس می کنند درک نمی شود. بنابراین من فکر می کنم که این خط برای دوستان من و دختران و پسران زیادی در سراسر انگلیس واقعاً مفید خواهد بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha