پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) آمل

حوزه/ حجت الاسلام محمدی پور گفت: انسان باید همواره برای رسیدن به سعادت با دشمنان بیرونی و دورنی خود مبارزه کند و جهاد با نفس وظیفه اساسی انسان در زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام محمدی پور در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) آمل بیان کرد: خداوند متعال به انسان اختیار داده که خود راه خوب یا بد را انتخاب کند؛ که در این مسیر ائمه اطهار(علیهم السلام) به عنوان راهنمایان ما، راه رسیدن به اعتدال اخلاقی را مبارزه با شهوات نفسانی دانسته اند.

وی ادامه داد:  انتخاب راه سعادت، به دست خود انسان است و دو عاملی که ما را از رسیدن به سعادت باز می دارد، عامل بیرونی یعنی شیطان و عامل دورنی یعنی نفس اماره است.

استاد حوزه تاکید کرد: انسان باید در مقابل خواسته های نامشروع نفس خود بایستد، زیرا تا زمانی که اختیار کامل نفسش را به دست نگیرد، جنگ میان او و نفس هم چنان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام تصریح کرد: بر اساس این روایت، هر کدام از اعضای بدن انسان، در راستای تقویت ایمان، وظایفی بر عهده دارند و از جمله وظیفه قلب، معرفت، رضا و تسلیم در برابر خداوند است.

حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد: چشم باید از نگاه کردن به حرام و گوش انسان نیز از شنیدن آن چه خداوند حرام نموده، خوداری و پرهیز کند.

وی افزود: وظیفه زبان، سخن نیکو گفتن بوده و وظیفه صورت، سجده و به خاک افتادن در برابر عظمت خداوند متعال است.

 استاد حوزه مازندران در پایان با اشاره به وظایف دو عضو دست و پا گفت: وظیفه دست، صله رحم و صدقه دادن است و پای انسان نیز موظف است قدم های خیر برداشته و از وارد شدن به مجالس گناه، خودداری کند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha